'The Girl from Ipanema' - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Denise Drunen - WaarBenJij.nu 'The Girl from Ipanema' - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Denise Drunen - WaarBenJij.nu

'The Girl from Ipanema'

Blijf op de hoogte en volg Denise

23 November 2013 | Brazilië, Rio de Janeiro

22 November 2013
Onze aankomst in Rio de Janeiro was echt adembenemend. Langs de Suikerbrood berg met op de achtergrond Christ de Redeemer, waarna langszaam de stad in beeld kwam met een skyline die aan New York doet denken.

Nadat mijn dienst er de eerste dag om 2 uur op zat meteen met een paar meiden de metro gepakt en naar Copacabana Beach!

Het metro station was ongeveer 15 minuten lopen van de port. Ondanks alle waarschuwingen over alle zakkenrollers in Rio heb ik me geen moment onveilig gevoeld. Vanwege de wereld cup in 2016 word er veel gerenoveerd in de stad en staat er op bijna elke hoek van de straat wel een verkeers regelaar, bewaker of politie agent. De metro deed er ongeveer 30 minuten over en bracht ons 2 straten van het strand vandaan.

En toen waren we er.. Copacabana Beach! Haha wat een verschikking! Het was een publieke feestdag en ik heb nog nooit zo veel mensen bij elkaar gezien. We moesten letterlijk over mensen heen stappen om bij het water te komen wat ook nog eens ijs en ijs koud was. Een verfrissende duik zat er dus echt niet in. We hebben dus niet echt van het strand kunnen genieten, maar de Braziliaanse sfeer hangt overal en waar je ook komt is het feest.

Op de terug weg met de metro wat eerder uitgestapt om nog wat foto’s te nemen van onder andere het Theatro Multicipal. Een schitterend gebouw in Franse style.

De 2e dag vroeg begonnen met werken en om 10 uur waren we al op weg naar het Christ de Redeemer beeld. De taxi deed er ongeveer een uur over om ons naar de Corcovado berg te brengen, vanwaar we een locaal busje naar het standbeeld moesten nemen. Eenmaal boven toch maar besloten de lift te pakken en niet de 215 treden in de hete zon te beklimmen.

Iedereen probeert natuurlijk voor een foto te posseren wat niet echt lukt, maar het uitzicht is adembenemend. Een panorama over heel Rio de Janeiro. Een geweldige ervaring!

Terug de berg af en naar Ipanema Beach waar we zijn gestopt voor een geweldig uitzicht over het hele strand van Ipanema. Zeker een verbetering met Copacabana Beach (waarschijnlijk ook omdat iedereen weer gewoon aan het werk was). Op de terugweg de locale bus gepakt om ook wat van de omgeving te zien. Terug aanboord helemaal versleten en verbrand , maar het was het zeker weten waard!

Rio is dus echt een aanrader, maar je hebt zeker wel een week nodig om heel de stad te kunnen verkennen. Ik heb in ieder geval de hoogte punten van Rio gezien en hier kom ik dus zeker nog een keertje terug!

Na 2 zeedagen komen we op 25 November aan in Salvador, Brazil.

Groetjes aan iedereen en de foto’s volgen snel.

• 25 November 2013 - 19:05

Nel:

Hoi Denise,
    Wat geinig dat we je kunnen volgen ik heb je belevenis in Rio de Janeiro gelezen,
    je hebt er veel gezien.
    Het is daar overvol met feestende mensen dat is de cultuur van het land.
    Ben je nu in in Salvador gearriveerd?
    Tot mails groetjes,
    Nel.
    Buurvrouw R.kerk.

• 26 November 2013 - 11:34

Oma:

geweldig denise

wat fijn om zo op de hoogte te blijven van jou belevenisse

oma

• 26 December 2013 - 16:46

Nel Lokker:

Hallo Denise,
    Nog fijne Feestdagen en een goed en gezond 2014.

We zien zo weinig van je heb je het druk op je werk?

Ik blijf toch steeds kijken of er iets nieuws op je reisverslag staat!

Lieve groeten,
    Nel.