The Best of Europe - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Denise Drunen - WaarBenJij.nu The Best of Europe - Reisverslag uit Dubrovnik, Kroatië van Denise Drunen - WaarBenJij.nu

The Best of Europe

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

10 Juli 2010 | Kroatië, Dubrovnik

Lieve Allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik iets heb geschreven, dus ik zal in een sneltrein mijn avonturen vertellen.

Na 8 zeedagen kwamen we aan in Barcelona, de enige plek van deze zomer voyage waar ik al een aantal keren ben geweest.
Het schip lag precies aan het einde van de Ramblas dus super centraal van alles.
De eerste dag kon ik helaas niet naar buiten, vanwege mijn port manning, dus even op het buitendek pap en mam gebeld en naar de gym geweest.

De 2e dag, 25 Juni, heb ik een vriend van Alfonso ontmoet die hier woont.
Na mijn dienst om 6 uur de gratis shuttle gepakt naar de ramblas, en vandaar de metro naar La Sagrada Familia. Als je de metro in Parijs begrijpt, doe je dat overal, dus dat was hier een eitje! Hier na een paar telefoontjes Alfonso, zijn vriend Armando en een collega Edgar gevonden. Hier hebben we een bar opgezocht om natuurlijk de wedstrijd Spanje – Chili te kijken. Terwijl de mannen daar klaar voor gingen zitten, ben ik nog even een rondje om de Sagrada Familia gelopen, blijft mooi, en heb ik wat souveniers gekocht.
Was super om de wedstrijd daar te kijken (raar dat de meest, inclusief Alfonso, voor Chili waren ;)). Na de wedstrijd heel slecht naar de McDonalds geweest en daarna de metro terug naar het schip gepakt.

De volgende dag ben ik eerst even over de Ramblas gelopen, wat boodschappen gehaald en even snel de H&M in, waar ik het natuurlijk niet kon laten nog wat leuke zomer jurkjes te kopen. Hiervandaan de metro gepakt naar Parc de Gaule (als ik het goed schrijf) waar ik met Alfonso en Armando naar het park van Gaudi ben geweest. Hoorde later van mijn moeder, dat ik hier vroeger inderdaad al een keer was geweest, wat ik me ergend vaag kon herinneren. Hier heb je een schitterend uitzicht over Barcelona (zie de foto’s op mijn hyves). Vechtend tegen het daglicht zijn we toch heel het park doorgeweest. Hierna heeft de vriendin van Armando ons opgehaald en naar de Fonteinen op Plaza Espana gebracht. Elke avond wordt hier een licht en muziek show gegeven. Schitterend om te zien en ik had echt geen idee dat het zo groots was. Niet te geloven hoeveel mensen daar wel niet waren. Hierna nog wat gegeten en daarna weer terug naar het schip om lekker te slapen.

Na 2 zeedagen zijn we aangekomen in Civitavecchia, ookwel de haven van Rome genoemd.
De eerste dag zijn we in Civitavecchia gebleven en heb ik heerlijk pizza gegeten.
De 2e dag was een dag om nooit te vergeten. Voor de eerste keer naar Rome geweest.
Ik had al geregeld dat ik 2 uurtjes eerder klaar zou zijn, dus om 4 uur gingen Alfonso en ik op weg naar het treinstation. Na iets langer dan een uurtje met de trein kwamen we aan in Rome. Aangezien we niet al te veel tijd hadden, besloten we een sightseeing tour te nemen door de stad. Deze heeft ons echt overal heengebracht en ik heb de meest mooie plekken gezien. Bij het Coloseum zijn we uitgestapt om even rond te lopen, wat mooie foto’s te maken en wat souveniers te kopen.
Hierna weer terug in de bus, langs Vaticaan stad, San Pietro kerk, Piazza Navona, Piazza Venezia en daarna weer uitgestapt bij de Trevi Fontein. Dit was een van de plekken die ik graag wilde zien. Natuurlijk een munt in de fontein gegooit en nu maar hopen dat mijn wens uitkomt.
In de straatje achter de fontein een heerlijke pizza gegeten (en dan kom je natuurlijk altijd Nlers tegen) en daarna naar het metro station gelopen. Met de metro naar het treinstation waar we om 22:10 de trein terug hadden. In Civitavecchia aangekomen heerlijke Gelato gegeten en na een geweldige dag helemaal versleten me bedje in.

De avond van 2 juli zijn we naar Naples gevaren, waar we de volgende ochtend al aan kwamen. Hier ’s avonds met de mannen naar Piazza Vittoria waar we de wedstrijd (was het Spanje – Brazilie, weet het eigenlijk niet meer) hebben gekeken. Super bar met lounge banken, drankje en snacks erbij, Toppie!

De laatste dag hier in Naples ben ik in mijn pauze nog even snel wat boodschappen en souveniers gaan halen. Ik wou dat ik meer tijd had, want overal hier is uitverkoop, dat is de enige keer dat het hier leuk is om te winkelen.

Na 2 zeedagen en 2 spannende wedstrijden zijn we op 8 Juli aangekomen in Dubrovnik, Croatie. Dit is echt de mooiste plek die ik tot nu toe heb gezien. Het is dat de taal en de mensen me niet aanstaan, anders had ik hier meteen gebleven.
De eerste dag alleen even naar de supermarkt (en ja dat doe ik veel tegenwoordig, maar hier in Europa hebben ze tenminste alle merken die ik ben gewend. Heb hier gewoon lange vingers, rijstewaffels en beschuit gevonden) en een beetje rond gelopen.

Gisteren hebben Alfonso en ik de bus gepakt naar het oude gedeelte van Dubrovnik wat echt schitterend is. Om de oude stad ligt een muur die je, voor een aardig bedrag ;), kan beklimmen en je een schitterend uitzicht geeft over de stad en de haven. Gelukkig waren we net optijd om dit te doen. Het si maar goed dat we laat in de avond zijn gegaan, want om in het midden van de dag met die felle zon al die trappen te beklimmen is niet te doen. Hierna heerlijk tomatensoep en gamba’s gegeten en daarna weer de bus terug gepakt.
Op het opendek hebben we een wifi connectie gevonden, dus ik even snel de mooiste foto’s geupload, dus die zijn nu te zien op mijn hyves.
Vanavond waarschijnlijk weer even naar de oude stad, nog een beetje rondlopen en dan vanavond een crew party buiten op deck 4.

Morgen nog hier en dan 2 zeedagen naar Piraeus, Griekenland.
EN natuurlijk nog maar 11 daagjes tot mijn verjaardag!!!! Woohooo 21, kan niet wachten.

Toch een aardig lang verhaal geworden, maar hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen.
Mis iedereen heel erg, maar nog even en dan ben ik weer lekker thuis ;)

Liefs Denise

  • 10 Juli 2010 - 09:37

    Oma:

    hoi lieverd

    natuurlijk vinden wji het leuk jou verslag te lezen en te weten wat jij allemaal te zien krijgt hier is het nu erg warm boven de dertig graden voor ons is dat veel te warm we doen dan ook niet veel anders dan binnen blijven en veel drinken het word nu erg stil hier want Judith gaat vandaag ook met vacantie sam is hier nu dat is wel gezellig nou lieve meid nog veel knuffels van ons en tot de volgende keer

    oma en opa

  • 10 Juli 2010 - 17:49

    Sabine:

    Heej meisie,

    Leuk om je verslag weer te lezen!
    Wat leuk dat je die vriend van Alfonso hebt ontmoet en dat dat erg leuk was.
    Ik hoop zeker dat je wens is uitgekomen!

    Liefs
    xxx

  • 12 Juli 2010 - 14:39

    Oom Dick:

    Zo denise wordt jij een voetbal fan??? Ik kan nog een seizoen kaart bestellen voor Feyenoord Als ik dit tikt is Spanje wk kampioen geworden .Jij heb weer mooien streken gezienen Dus door die verslagen van jou beleven wij met jou mee.Hier is het nu Hollands warm 30 graden en lekker klam en benauwd dus sávonds omweer Denise een fijne reis verder en op naar je verjaardag groetjes en tot jou vorgende verslag oom dick tante wil

  • 13 Juli 2010 - 17:18

    Kimberley :

    Leuk verhaal weer.
    Jammer dat je niet verder kon uitverkoop shoppen.
    Volgende keer beter!

    Groetjes Kimberley en Jordi

  • 22 Juli 2010 - 07:57

    Oom Dick:

    Denise van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    groetjes oom dick tante wil

  • 27 Juli 2010 - 21:27

    René:

    Hoi kanjer leuk al die verhalen wat je hebt geschreven en waar je bent geweest.
    Je weet het hé je oompje zit niet zo veel achter de pc maar geloof me denk aan je.
    Tot snel lieve schat en doe je vriend de groeten van mij.xxxx

  • 02 Augustus 2010 - 12:22

    Jeroen:

    Heeey Denise, lang verhaal geen probleem. Is alleen maar leuk. Ik vind het altijd weer leuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt. Sorry voor het behoorlijk laat reageren maar dit komt vanwege vakantie. Denise blijf genieten en hopelijk weer tot snel.

    Groetjes,

    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kroatië, Dubrovnik

Een levenslange ervaring

Recente Reisverslagen:

27 September 2010

Counting the days!

05 September 2010

Alleen maar Zee!!

05 Augustus 2010

The best of Europe and Africa (part 2)

10 Juli 2010

The Best of Europe

19 Juni 2010

Caribbean
Denise

Na weer 1,5 jaar thuis te zijn geweest heb ik toch besloten weer terug te gaan naar de MV Explorer! Ik zal op 24 april aan boord gaan in Honolulu, Hawaii.

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 42581

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 29 Maart 2014

Back on the Explorer

09 Augustus 2009 - 12 November 2010

Een levenslange ervaring

24 April 2012 - 30 November -0001

Sailing around the World.. Again!

Landen bezocht: