Caribbean - Reisverslag uit Halifax, Canada van Denise Drunen - WaarBenJij.nu Caribbean - Reisverslag uit Halifax, Canada van Denise Drunen - WaarBenJij.nu

Caribbean

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

19 Juni 2010 | Canada, Halifax

Lieve allemaal,

Sorry, sorry, sorry dat jullie zo lang hebben moeten wachten, maar hier dan het langverwachte verslag over de Caribbean haha
Het is al bijna zo’n 3 weken geleden dat ik voor het laatst heb gescheven en ik ben ondertussen al weer op weg naar Barcelona voor de Summer Voyage.
Even goed terugdenken dus....

Het laatste wat ik jullie had verteld was dat we waren aangekomen in Bridgetown, Barbados. Hier ben ik inderdaad heerlijk naar het strand geweest, maar heb ik verder niet veel van het eiland gezien.

De dag erna, 2 Juni, ben ik samen met Luis Grenada gaan verkennen.
In de terminal hebben we een taxi chauffeur gevraagd ons rond het eiland te brengen en voor een leuk bedrag doen ze dat natuurlijk maar al te graag.
Als eerste naar een schitterende waterval waar we een stuk van de berg hebben beklommen, jammer dat ik me bikinie niet bij me had, anders hadden we heerlijk kunnen zwemmen waar je echt naar verlangd met die benauwde warmte op deze eilanden.
Daarna naar het hoogste puntje van het eiland (dat bereikbaar is natuurlijk) om Fort Frederick te bezoeken. Hiervandaan heb je uitzicht over alle kanten van het eiland.
Hierna een ritje langs het waterfront waar we heerlijk een sandwich hebben gegeten en dan weer terug naar het schip voor de volgende dienst.

Op 5 Juni kwamen we aan in Kralendijk Bonaire. Na eerst zenuwachtig de ochtenddienst te hebben gewerkt was het dan eindelijk tijd om mijn voeten weer op ‘Nederlandse’ bodem te zetten haha. Ik en Deriah hebben 5 minuten rondgelopen om er achter te komen dat er niet heel veel te beleven was in Kralendijk. Dus wat doe je dan.. Dan krijg je het achterlijke idee een scooter te huren en het eiland rond te rijden. Een scooter werd het dus uiteindelijk niet aangezien de verhuurder er achter kwam dat ik daar nog nooit op had gereden (wel even geprobeerd, maar vertrouwen deed hij het niet) dus toen kwam de suggestie “Waarom huur je geen auto?”. Ja waarom eigenlijk niet. Haha 20 minuten later zat ik achter het stuur van een echte Jeep met Deriah naast me die de kaart aan het lezen was. Zo moeilijk rijden is het hier niet aangezien de hoofdweg in een cirkel rond het eiland gaat. Plus alle borden zijn heel makkelijk in het Nederlands, wat wil een mens nog meer. We hebben de toeristenroute genomen langs de kust waar je echt een schitterend uitzicht heb. Deze weg heeft een heleboel aangewezen plekken om je auto te parkeren en de loop paden te volgend. Hierna verder gereden langs schitterende landsschappen, wilde geiten en ezels gezien en verder geen mens te verkennen. Bij de eerste Flamingo die ik zag stond ik dus ook vol op de rem haha bleek dat er 10 meter verderop een hele meute flamingo’s zat. Schitterend om te zien hoe er in het blauwe water een zwerm roze zit.
Daarna doorgereden naar het oudste dorpje op het eiland, even naar de supermarkt (Sultana woohooo) en daarna weer terug om de auto op tijd in te leveren en nog even wat souveniers te halen. Na de keuring, genoeg benzine, geen deuken, zijn we even wat kaarten gaan halen, natuurlijk de Telegraaf gekocht, en een flamingo magneet en mijn dag was compleet. Vond het niet eens erg dat ik daarna weer tot 10 moest werken.

De volgende dag in het schitterende Curacao wat echt mijn nummer 1 is van deze eilanden. Vandaag met Chene’ geruild en een deal gemaakt met mijn baar dus om 4 uur was ik klaar met werken. Samen met Alfonso de waterfront van Willemstad gaan verkennen. Jammer genoeg was het zondag en waren er dus geen winkels open. Gelukkig een souvenier winkeltje gevonden waar ik een vrouw met haar dochter tegen ben gekomen die bij Zuidplein wonen haha super leuk gesprek mee gehad.
Fort Amsterdam was helaas ook dicht dus maar lekker wat gaan eten en wel bij Plein cafe Wilhelmina. Woohooo Heerlijk kip sate beteld en natuurlijk Alfonso onze specialiteit bitterballen en een frikandel laten proeven en hij vond het heerlijk.
Terwijl het donker werd nog van het uitzicht en het windje genoten, even het casino ingeweest wat niet veel voorstelde, een drankje gedaan en terug naar het schip.

De laatste dag van de Caribbean cruise waren we in Aruba!
Helaas waren we in Oranjestad aangemeerd dus veel te ver weg om naar Baby Beach te gaan, wat een aanrader van pap en sas was). Als alternatief naar Eagle Beach gegaan wat wel even lekker was, daarna terug om nog even door Oranjestad te lopen waar ik wat souveniers heb gekocht, maar wat ik eigenlijk best tegen vond vallen. Ik denk dat ik helaas niet het beste van Aruba heb kunnen zien, maar dat komt misschien nog wel een keer.

Zoals jullie wel hebben kunnen lezen heb ik een super 2 weken gehad, zeker op de ABC eilanden. Ze hebben me ook wel 20 keer gevraagd hoe dat nu eigenlijk zit met deze eilanden, of ze nou nog bij NL horen of wat. Iemand een idee? Haha

10 Juni kwamen we aan in Ft. Lauderdale waar alle drukte begon. Hier afscheid moeten nemen van Chene’ en Corika die ik gelukkig over een paar maanden weer terug zie.
Dit betekende wel dat we nu maar 2 purser’s hebben. Deze middag zou er een nieuw meisje aankomen die natuurlijk nog getrained moest worden dus hebben Anna en ik van 10 t/m 15 Juni elke dag 12 uur achter elkaar gewerkt. Gesloopt was en ben ik!
Het enige wat ik over deze dagen kan zeggen was dat ikz e zo snel mogelijk wil vergeten. Nee het was gewoon een hoop werk en op een gegeven moment kan je echt niet meer glimlachen.

In Halifax zijn de studenen (maar liefst 860 stuks) aan boord gekomen. Hier ’s avonds even wat gaan eten en drinken met Alfonso, Edgar en een collega.

De 16e zijn we weer begonnen met een nieuw schema (Ja dat is ook al weer veranderd).
Op dit moment die ik 08.00 tot 12.00 werk voor de Staff Captain en de Chief Engineer wat Chene’ eerst deed, en werk ik van 13.00 tot 18.00 achter de receptie. Helaas niet zo flexibel als ik had gehoopd of als me was beloofd, maar gelukkig is het tegenwoordig ook om 6 uur nog wel licht om wat van de stad te kunnen zien en kan ik daarna lekker uit eten.

Over 4 dagen komen we aan in Barcelona waar ik heel erg naar uit kijk.
Natuurlijk ga ik hier de wedstrijd Spanje-Chili kijken met Alfonso haha niet dat ik iets van voetbal afweet maar toch leuk, en dan daarna waarschijnlijk Salsa dansen! Ben benieuwd...

Alles nog steeds super! Dus geen zorgen mams..
Liefs Denise

• 19 Juni 2010 - 13:48

Sabine:

Na al dat harde werken heb je toch nog de tijd genomen om te werken aan je reisverslag, super om te lezen!

Groetjes
    xx

• 19 Juni 2010 - 17:04

Oma:

lieve denise
    wat een lang verslag ik ga het nog een keer op mijn gemak lezen of twee keer ik stuur nog wel een berichtje

• 19 Juni 2010 - 19:26

Annefloor:

Hey Denise,

Vond het al zo lang duren sinds het laatste verslag ;). Erg leuk weer allemaal om te lezen :D. Volgens mij horen Bonaire en Curacao trouwens nog bij NL en is Aruba apart.

Leuk dat je nu op weg bent naar Barcelona, is echt een toffe stad! Ga vooral naar het winkelcentrum bij de haven aan het eind van de Ramblas ;) (het heet Maremagnum)!! Daar zitten onder andere Bershka, H&M, Mango, Oysho (superleuke lingeriewinkel) en ook nog andere Spaanse ketens. Ze hebben daar ook een leuk all you can eat restaurant (Fresc Co). Kan je geloof ik voor 10 euro je helemaal vol eten :D

Veel plezier!!

xx Floor

PS: ik had btw nog goed nieuws: ik ben afgestudeerd :D

• 20 Juni 2010 - 13:16

Oom Dick:

Denise eindelijk een berichtje van ons.na 2 leuke verhalen van jou.Dat langen werktijden is hier goed voor een pauze staking
    Wij en ope en oma hebben ook ons uitje gehad een week met vacantie naar Holten wel 2 uur rijden en dat is voor ons ver weg.Wij hebben redeljk weer gehad dus lekker ge fiets en De vrouwen ook nog tijd gehad om te winkelen.wat jou bekendt voor komt,Denise houd je taai en geniet maar fijn groetjes tante wil en oom dick

• 22 Juni 2010 - 13:08

Rick:

Hey Denise,

Wat een mooi verslag weer. Hopelijk heb je het goed naar je zin. Veel plezier verder nog:D

Groetjes Rick

• 23 Juni 2010 - 12:32

Jeroen:

Haai Denise,

Wat een lang verslag, maar als ik zie wat er allemaal in staat, dan is dat natuurlijk geweldig om te lezen en natuurlijk helemaal geweldig om het allemaal mee te maken.

Heel erg veel plezier en geniet van Barcelona, Spain

Groetjes,