The best of Europe and Africa (part 2) - Reisverslag uit Alexandrië, Egypte van Denise Drunen - WaarBenJij.nu The best of Europe and Africa (part 2) - Reisverslag uit Alexandrië, Egypte van Denise Drunen - WaarBenJij.nu

The best of Europe and Africa (part 2)

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

05 Augustus 2010 | Egypte, Alexandrië

Lieve Allemaal,

Vandaag, 5 Augustus, is het bijna een jaar geleden dat ik aan boord de MV Explorer ben begonnen aan de ervaring van mijn leven.
Het leek mij daarom wel gepast jullie een update te geven van de laastste paar plaatsen waar ik ben geweest.

Het laatste dat ik jullie heb gescheven was in Croatie waar we die avond een crew party zouden hebben. Hier zijn Alfonso en ik alleen niet heen gegaan. Er was namelijk een festival gaande in de oude stad. Eerst ’s avonds wel gebruik gemaakt van de BBQ aan boord en daarna met de gratis bussen opweg naar de oude stad. Daar een beetje rond gelopen, lekker wat gedronken en op weg naar de haven om goed naar het vuurwerk te kunnen kijken. Het duurde niet lang maar was wel heel mooi om te zien. Hierna nog wat gedronken en weer opweg naar het schip.

Na 2 zeedagen zijn we op 14 Juli aangekomen in Piraeus, Griekenland.
De 2e dag ben ik met een van de officers naar Athene geweest. We wilde het Acropolis bezichtigen, maar aangezien we pas om 6 uur klaar waren met werken, was dit helaas al gesloten voor we aankwamen. Na een beetje rondlopen besloten om een sightseeing tour te doen, maar als ik eerlijk ben vind in Athene niet een van de mooiste steden om lang te blijven, dus na wat te hebben gegeten hebben we de trein weer terug gepakt.
De dag erna zij Alfonso en ik in Piraeus zelf rond gaan lopen en opzoek gegaan naar een schoenen winkel. Ik heb eindelijk nieuwe witte werk schoenen gekocht. Was ook echt wel nodig aangezien die andere goedkope dingen bijna uit elkaar vielen.
Hierna naar een kleine haven aan de andere kant van Piraeus gegaan waar we echt heerlijk hebben gegeten.

Een dagje op zee en toen eindelijk aangekomen in Istanbul, Turkije.
Op 21 juli, Mijn verjaardag, ben ik ’s ochtends gewoon naar mijn werk gegaan zoals elke ochtend. Ik wist dat er iets gaande was, maar toen ik in het kantoor kwam hadden ze een super grote taart voor me klaarstaan (met kaarsje) en was iedereen daar. Ik heb een verjaardags kaart van de kapitein en de officieren gehad, getekend door de kapitein en de taart was heerlijk.
Tot mijn verrassing kreeg ik de ochtend vrij, en hoefde ik deze dag alleen van 1 tot 4 te werken. Ik dus heerlijk terug in bed gekropen, gelunched en op naar werk.
Na 3 uurtjes werken was ik klaar en na me snel te hebben omgekleed zijn Alfonso en ik naar de Grand Bazaar geweest. Hier wat leuke souveniers gekocht en een schitterende lamp. Ik wilde de grootste kopen, maar die zou ik met geen mogelijkheid naar huis krijgen, dus ben ik gegaan voor een klein nachtlampje. Hierna treug naar het schip om te douchen en om te kleden en opweg naar het restaurant voor dinner. Hierna een beetje rondgelopen en op een terrasje wat gedronken en als je dan toch 21 ben geworden, moet je toch ook even de waterpijp uitproberen, met kersen smaak nog wel. Haha zeker niet mijn ding, maar was leuk om te proberen.

De 23e zijn we ’s avonds naar de Blue Mosk and de Aghia Sophia geweest. Aghia Sophia alleen van de buitenkant gezien, maar de Blue Mosk ook van binnen. Natuurlijk moet je wel eerst al het beetje huis dat blood is bedekken, en je schoenen uit doen. Dit doet de moskee zeker geen goed, want wat stinkt het daar naar zweetvoeten niet normaal. We zijn dan ook niet lang gebleven. Hierna heel associaal naar de McDonalds geweest en mijn laatste geld terug naar dollars gewisseld.

Na weer 2 zeedagen zijn we aangekomen in Alexandria, Egypt.
Hier ben ik naar de Bibliotheek van Alexandria geweest. Dit was vroeger een van de 7 wonderen van de oude wereld. Deze bestaad helaas niet meer, maar de nieuwe bibliotheek is ook super om een keer te zien. Helaas had ik niet genoeg tijd om hier echt goed rond te kijken aangezien deze om 7 uur al sloot.
Hier is Alfonso mijn komen ophalen en zijn we samen wat gaan eten. We zijn naar een restaurant genaamd de Fish Market geweest, waar je dus zelf je vis kan uitzoeken, die hun klaarmaken zoals jij dat wilt. Ik heb echt de meest geweldige garnalen op en Alfonso echt een super lekkere vis, met bruine rijst en calamarie.

Op 29 Juli was er een crew tour naar de Pyramides georganiseerd waar ik me voor had opgegeven. Ik had me dienst geruild, dus om half 9 met rugzak en al op weg naar de bus.
De reis van Alexandria naar Cairo duurde zo’n 1.5 uur.
Hier zijn we eerst naar de pyramides van Giza geweest. De eerste stop was voor een panorama uitzicht waar de ook op een cameel konden rijden. Als je dan toch bij de pyramides bent, moet je dat natuurlijk ook gedaan hebben. Was zeker een ervaring, maar waarschijnlijk nooit meer, ze stinken echt.
Hierna naar een stop tussen de 1e en de 2r pyramide in om een fotoshoot te houden en de 3e stop was bij de Sphinx. Overal super mooie en leuke foto’s gemaakt, die ik jullie snel zal laten zien.
Hierna geluched en als laatste naar een soort winkelgebouw geweest. Dat is zo’n zaak die een deal heeft met de touroperator waar ze dan weer geld voor krijgen als ze ons daar heen brengen. Hier een paar dingetjes gekocht, maar was allemaal veel duurder dan bij de pyramides zelf.

Nu moet ik weer wennen aan de 6 zeedagen voor we Casablanca, Marokko bereiken.
Na Marokko maar liefst 10 zeedagen naar America, maar ik kan niet wachten om daar weer heen te gaan, lekker winkelen en eten natuurlijk.

Over 3 maandjes ben ik weer lekker thuis en ook daarop kan ik niet wachten.

Liefs Denise

  • 05 Augustus 2010 - 08:25

    Claudia:

    Wat een leuk verhaal weer! Zit hier een beetje op me kantoorbaan en weet hoe leuk het bij jou is. Geniet ervan meid:) En doe iedereen de groetjes van me!

  • 05 Augustus 2010 - 10:24

    Kimberley:

    Leuke verhaal om weer te lezen:D. Geniet er nog maar lekker van en hoop dat de 3 maanden snel weer om zijn want ik mis je heel erg

    Liefs Kimberley

  • 05 Augustus 2010 - 11:47

    Oma:

    hoi lieverd
    wat fijn weer wat van jou te lezen wat zie toch veel van onze aardbol we worden wel een beetje jaloers hoor als je weer thuis ben willen wij alles nog een keer horen van jou en van saskia zij belde gisteravond het was daar verschrikkelijk warm maar het gaat ook met haar wel goed zo te horen ik zal blij zijn als jullie weer thuis zijn want nu gaan wij jullie wel missen het is hier nog vacantie dus stilletjes dus leuk dat we van jullie nu weer wat gehoord hebben nou meid nog veel vaarplezier en tot volgende keer dikke knuffel en kus van opa en van mij

  • 05 Augustus 2010 - 12:07

    Ina:

    Hoi Denise
    wat heb je weer een hoop leuke dingen meegemaakt Heb je mijnkaart nog gehad? 21 wat een mooie leeftijd ,ga weer genieten van de volgende landen veel plezier nog gr Ina

  • 05 Augustus 2010 - 13:25

    Sabine:

    Heej meisie,

    Was een verhaal om naar uit te kijken, ga je vandaag of morgen even uitgebreid mailen.

    Liefs
    xx S

  • 05 Augustus 2010 - 16:17

    Ellen:

    nouw was weer een tijdje geleden dat je een verhaaltje had geschreven
    keek er ook egt naar uit
    maar was weer helemaal leuk om te lezen
    werkse nog (K)

  • 10 Augustus 2010 - 14:25

    Oom Dick :

    Denise het verhaal was leuk en vlot geschreven Jou verjaardag was tot gezellig ook al zat jij zo ver van huis.Wij tante wil, opa , oma en ik hebben hier maar geproost op zo 21 ste verjaardag .Denise een fijne reis verder en blijft gezond groetjes tante wil en oom dick

  • 15 Augustus 2010 - 17:35

    Jeroen:

    Denise,

    Wat heb je er weer een leuk verhaal van gemaakt. Geniet er nog even van want voor je het weet ben je weer thuis. (waar het natuurlijk ook leuk is).

    Groetjes,

    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Alexandrië

Een levenslange ervaring

Recente Reisverslagen:

27 September 2010

Counting the days!

05 September 2010

Alleen maar Zee!!

05 Augustus 2010

The best of Europe and Africa (part 2)

10 Juli 2010

The Best of Europe

19 Juni 2010

Caribbean
Denise

Na weer 1,5 jaar thuis te zijn geweest heb ik toch besloten weer terug te gaan naar de MV Explorer! Ik zal op 24 april aan boord gaan in Honolulu, Hawaii.

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 42573

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 29 Maart 2014

Back on the Explorer

09 Augustus 2009 - 12 November 2010

Een levenslange ervaring

24 April 2012 - 30 November -0001

Sailing around the World.. Again!

Landen bezocht: