Yokohama & Kobe - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Denise Drunen - WaarBenJij.nu Yokohama & Kobe - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Denise Drunen - WaarBenJij.nu

Yokohama & Kobe

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

26 November 2009 | Japan, Yokohama

Daar ben ik weer! Hahaha

Na China was het 3 dagen varen en ook deze zijn langzaam en saai voorbij gegaan.
In Yokohama had ik helaas maar een paar uur de tijd om even rond te kijken en wat boodschapjes te doen, aangezien een vriendin aan boord naar de docter moest en ik haar zeker niet alleen wilde laten gaan. In Japan spreekt dus echt helemaal niemand een woord engels.
We zijn om 12.00 geld gaan omwisslen en gaan lunchen. Hier een lekkere pizza gegeten en je gelooft het niet maar ook slakken geprobeerd en die zijn echt super lekker.
Gekookt met tomaten en knoflook saus meteen uit zijn huisje. Durfde het eerst niet, maar je moet alles een keer proberen.
Daarna een klein beetje rond gelopen, wat te snacken gekocht en weer terug naar de terminal waar de agent ons zou komen ophalen. Hier kon je een foto laten maken van jezelf in een Kimono wat we natuurlijk hebben gedaan.

Volgende keer als we hier terug komen gaan we een dagje naar Tokyo plannen. Dat is maar 30 minuten van Yokohama vandaan en schijnt een geweldige stad te zijn.

Na weer maar 1 dag op zee met ook dit keer maar weinig studenten zijn we aangekomen in Kobe, Japan.
Hier hadden we het zo geregeld dat we dit keer met zijn 4en een dagje weg konden.
Dit zijn Jacqueline, Chene’, Corika en ik. Na weer een vertrouwde warme Starbucks te hebben gehaald (ook hier was het ontzettend koud) zijn we heerlijk Japans gaan eten.
Daarna naar het zogenoemde Harborland gegaan wat een klein attractie park voor kinderen is. Hier wilden we in het Reuzenrad om de stad te bekijken, maar deze was helaas gesloten.
We hebben toen zet zijn 4en super leuke fototjes/stikkers gemaakt in zo’n foto’s hokje.
Buiten stond er een suikerspin machine die je zelf mocht gebruiken, wat nog moeilijker is dan je zou denken.
Daarna hebben we een winkelstraat opgezocht die van het ene treinstation naar het andere loopt wat wel 600M lang is.
Helaas halverwege was het tijd om weer terug naar het schip te gaan.
Voor de eerste keer in mijn tijd hier besloten om een nachtje over te slaan en met zijn alles uit te gaan.
Jacqueline, Corika en Kassie waren eerder naar de club gegaan en wij zouden hun daar na het werk ontmoeten.
Alfonso had voor deze avond zijn dienst omgeruild dus werkte hij ook deze avond tot 12 uur.
Eindelijk konden we samen een avondje uit, aangezien dat met mijn nieuwe diensten niet meer lukt. Ook had ik nu een goede reden om mijn nieuwe rok en schoenen te dragen al was het daar buiten best koud voor.
Samen met Chene’ hebben we na wat wel kilometers lopen leek, vooral omdat ik veel te hoge hakken aanhad, een taxi gepakt maar de club waar we hadden afgesproken.
Heb een hele leuke avond gehad, maar helaas maar een uurtje geslapen voor mij dienst weer begon. De planning was om de volgende de dag in mijn pauze weer de stad in te gaan, maar daar kon ik mezelf echt niet toe zetten, het werd dus een paar uurtjes mijn ogen dichtdoen voor mijn werk weer begon.
Nu 10 dagen onderweg naar Hawaii, waar de 4 december zullen aankomen. Genoeg tijd dus om weer wat slaap in te halen. Ik heb in Kobe wat leuke kerst decoraties gekocht om onze cabines wat in de stemming te brengen en ik ga me in Hawaii en San Diego pas druk maken over wat ik nu in hemelsnaam voor kerst moet kopen.

Ik hoor jullie snel, maar het tijd verschil met Nederland is op dit moment 10 uur, wat het dus aardig moeilijk maakt om te bellen.

Ik mis jullie allemaal, dikke kus Denise

  • 26 November 2009 - 13:13

    Oma:

    lieve Denise als ik dit schrijf lig jij al in je mandje we zaten al te wachten op een verslag van jou je hebt nu minder spannende dingen meegemaakt maar je bent wel fijn uitgeweest.ook fijn nou tot volgende keer maarweer.wij missen jou nu ook wel hoor oma en opa

  • 26 November 2009 - 13:43

    Oma:

    twee verslagen tegelijk. we hebben nu weer wat te lezen over jou avonturen.dat is fijn want hier is het nu ontzettend slecht weer het gaat hier steeds vaker heel hard stortregenen.maar het hoord bij de herfst. nou meid een goede verderre reis maar weer oma en opa

  • 26 November 2009 - 16:14

    Annefloor:

    Zooo lekker op weg naar Hawaii :D. Daar zal het wel beter weer zijn dan hier he ;)

  • 26 November 2009 - 20:55

    Mama:

    Fijn je verslagen weer te lezen schat was even stil zo. Nu heerlijk op weg naar Hawaii zal wel super zijn daar. Kus mama

  • 27 November 2009 - 17:30

    Patty:

    Vergeet niet om een leuk rokje aan te trekken in Hawai he hahah:P
    Het zal wel fantastisch zijn daar, ik zie het wel op je volgende fotoshoot:)

    Heel veel plezierr!!!

    Kus Patty

  • 29 November 2009 - 12:55

    Jeroen:

    Haai Denise, leuk dat je er 2 verslagen van hebt gemaakt. Dat maakt het inderdaad overzichtelijk. Leuk dat je wat kerstatributen hebt aangeschaft om toch dat kerst gevoel te hebben. Veel plezier in Hawaii en tot het volgende verslag.

    Groetjes,

    Jeroen

    (ps: ik zal wel vragen of de Sint nog wat voor je wilt opsturen.)

  • 01 December 2009 - 15:26

    Oom Dick:

    Denise beter laat dan nooit en gelijk een paar vraagjes Met het slechte weer heb jij toen de vissen moeten voeren of viel dat wel mee,Ennu Hawaii er was vroeger een liedje over een Hawaiaanse kus waar werdt geleerd hoe je dat moest dan Ik ben benieuw of jij die curcus ook moet doen .Wij horen dat wel van jou Nog een prettige reis verder en vergeet je schoen niet klaar te zetten voor de SINT groetjes oom dick tante wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Yokohama

Een levenslange ervaring

Recente Reisverslagen:

27 September 2010

Counting the days!

05 September 2010

Alleen maar Zee!!

05 Augustus 2010

The best of Europe and Africa (part 2)

10 Juli 2010

The Best of Europe

19 Juni 2010

Caribbean
Denise

Na weer 1,5 jaar thuis te zijn geweest heb ik toch besloten weer terug te gaan naar de MV Explorer! Ik zal op 24 april aan boord gaan in Honolulu, Hawaii.

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 42562

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 29 Maart 2014

Back on the Explorer

09 Augustus 2009 - 12 November 2010

Een levenslange ervaring

24 April 2012 - 30 November -0001

Sailing around the World.. Again!

Landen bezocht: