Honolulu/ Hilo - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Denise Drunen - WaarBenJij.nu Honolulu/ Hilo - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Denise Drunen - WaarBenJij.nu

Honolulu/ Hilo

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

09 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Hawaii!!!

Aangezien ik een aantal reacties heb gehad over waar mijn verslag van Hawaii nauw bleef ik ik nu gelukkig tijd en gratis internet heb om dit plaatsen, hier komt ie.

Op 4 December zijn we aangekomen in Honolulu, Hawaii.
Dit na 10 lange saaie dagen varen met een jetlag van hier tot Tokyo vanwege de uren die we verloren en zelfs een hele dag (Nov. 28) die we 2 keer mochten doen.

Eenmaal aangekomen hadden we eerst een uitgebreide inspectie van de kustwacht, aangezien dit na zoveel maanden weer de eerste haven is in de US. Dan wordt dus echt alles gecontroleerd, of de hygieene wel goed is, alle medicijnen en zelf de planten die we aan boord hebben. Je kan je wel voorstellen dat dit wel even wat tijd in beslag neemt. Ondertussen doen de douane de paspoort controle en proberen wij de studenten rustig te houden :)
Om ongeveer half 10 werd ik door de beveiliging gebeld (ik was nog aan het werk) dat mijn gasten bij de gangway stonden. Ik natuurlijk super verbaast naar beneden.
Waren het Pap en Sas!!! Echt een super leuke verrassing!!!!!

Ik heb ze even mijn kamertje laten zien en ze hadden allemaal super leuke cadeautjes en snoep bij zich. Bedankt allemaal daarvoor!!!
Helaas konden ze niet aan boord blijven aangezien wij om 10 uur een Drill hadden die deze keer super belangrijk was, aangezien de kustwacht bij iedereen op de vingers stonden te kijken. Ik heb nog nooit zoveel opgeschreven bij mijn taak als messenger in de brug. Hij duurde deze keer ook iets van 1,5 uur terwijl het normaal gesproken maar iets van een half uurtje duurt.
Ik had dus weer om 12 uur (toen was ook mijn dienst voorbij) met pap en sas afgesproken. Ik heb ze toen het schip laten zien en we hebben mijn cadeautjes uitgepakt.

Na me even snel te hebben omgekleed hebben we een taxi gepakt naar hun hotel vlak bij Waikiki beach. Op weg naar het strand kom je een hoop leuke winkeltjes tegen. We zijn dus een beetje gaan rondlopen, hebben lekker even op het strand gelegen en gezwommen en heerlijk koffie gedronken bij natuurlijk Starbucks. Over het algemeen dus heerlijk bijgekletst en van het weer genoten.
Vanaf Waikiki beach heb je echt een waanzinnig uitzicht over het strand, de stad en de vulkaan. Verder zie je echt ontzettend veel surfers in het water die allemaal aan het wachten zijn op de perfecte golf. Heel gaaf gezicht.
Sas en ik moesten natuurlijk wel even de UGGs winkel in om een paar (veel goedkopere) uggs aan te schaffen.
’s Avonds heerlijk gegeten met een schitterend uitzicht op de ondergaande zon in zee.
Helaas was het voor mij om half 8 weer tijd om terug te gaan, aangezien ik weer om 8 uur moest beginnen met werken.

De volgende dag was ik om 12 uur klaar en hadden we buiten afgesproken om naar de Arizona/ Pearl Harbor Memorial te gaan.
Wij een taxi gepakt en na ongeveer een half uurtje waren we er.
We hadden de voorstelling van iets van 13.15 dus hebben eerst nog even rondgelopen in een klein museumpje dat ze daar hadden, om wat meer te weten te komen over de schepen etc. Hier hadden ze heleboel foto’s waar je goed op kon zien wat er precies gebeurt was.

Daarna mochten we in een zaal plaats nemen waar we een film te zien kregen over de aanval van de japanners en wat er van de schepen was overgebleven. Zeker een zeer emotioneel verhaal.
Daarna werden we met een boot naar de overblijfselen van de USS Arizona gebracht. Dat was een van de gevechts schepen. Deze ligt nu bijna helemaal onderwater, waar ze een soort dichte brug over hebben gebouwd, waarvanaf je het wrak goed kan bekijken.
Tot op de dag van vandaag lekt er nog steeds olie uit het wrak. De Arizona had namelijk net een volle tank toen de aanvallen begonnen. De vrijwilligster die daar werkzaam is vertelde ons dat de olie de zwarte tranen “black tears” zijn van de soldaten die in het schip zijn gestorven en voor wie het schip hun tombe is. De legende is dat wannneer de laatste van de overlevenden van de aanval overleid, alle bemanning van de Arizona weer samen zijn en het lekken van de olie (tranen) zal ophouden.
Ik hoop dat ik het verhaal goed heb verteld en vertaald.
Wil je er meer over weten kijk dan even op de volgende site: http://www.nps.gov/archive/usar/home.htm

Hierna zijn we terug gegaannaar het hotel en zijn we even heel associaal een hotdog en patat gaan eten. Hierna nog even op het strand gelopen en toen moest ik toch echt afscheid nemen, omdat alle crew om 5 uur aan boord moest zijn.
Ik heb 2 super dagen met Pap en Sas gehad en dat had ik echt even nodig, ik kan er nu zeker nog 2 maandje tegen aan en dan ben ik weer heerlijk thuis.

Op 6 December zijn we aangekomen in Hilo, Hawaii. Dit stadje ligt op the Big Island, maar is niks vergeleken met Honolulu. Het was gelukkig alleen overnacht varen van Honolulu naar Hilo, dus daar hebben we amper wat van gemerkt.

Ik ben hier met Chene’ een beetje gaan rondkijken. We hebben een taxi genomen naar Walmarkt om de nodige boodschappen in te slaan, maar ze verkopen hier dus echt alles. Ik heb hier dan ook 2 leuke truitjes gekocht, een stijltang en een wekker.
Daarna zijn we wat gaan eten wat jammer genoeg best tegen viel.
Hierna een andere taxi gebeld om de watervallen te gaan bekijken. De kleinste watervallen waren 15 minuten rijden. Was echt een schitterend gezicht en hier hebben we dan ook een aantal mooie foto’s gemaakt.
Met een trap omhoog kwam je net boven de waterval uit bij een parkje met super grote bomen, waar je over de wortels heen moest klauteren.

Aangezien we nog even de tijd hadden, besloten we naar de Mauna Loa Macadamia nut factory te gaan. Ze zijn hier dus helemaal gek op deze noten en maken er dus ook van alles van.
Deze fabriek bleken we dus niet in te kunnen, maar er was wel een winkel waar ze dus al deze producten verkochten. Er was Macademia drank, thee, koekjes, chips, popcorn, chocola, en 5 verschillende smaken noten. We konden ze hier wel lekker allemaal uitproberen. Ik had graag wat meer meegenomen, maar goedkoop was het niet. Ik heb nu dus een pakket gekocht met chocolade noten, de popcorn die echt super lekker is en kleine probeer zakjes voor thuis.
Hierna zijn we maar weer terug gegaan naar het schip om ons even op te frissen en weer aan het werk te gaan. Hilo viel best tegen, alles is ver weg waardoor je verplicht bent een taxi te nemen, die dan ook nog een klauwen met geld kost. We hadden graag de Kilauea vulkaan bezocht die nog steeds actief is, maar vanwege het slecht weer was dit gesloten.

Vanwege een storm tussen Hawaii en San Diego, had de kapitein besloten om het niet te wagen naar San Diego te varen. In plaats van San Diego zijn we terug gegaan naar Honolulu. Hier zijn we nog 1 dag gebleven tot het veilig was om naar San Diego te gaan.
Deze dag kon ik helaas maar een paar uurtjes van boord, en aangezien ik al afscheid genomen had van Pap en Sas, ben ik alleen met Alfonso uit eten geweest. We zijn naar het Hard Rock Cafe geweest en hebben echt super lekker gegeten. Ik was nog nooit in een van deze cafes geweest maar er hangt echt een super sfeer.

Nu maar weer op weg naar San Diego. Vanaf 9 december zal mijn werkschema weer veranderen. Ik werk dan de nacht dienst van 22.00 tot 08.00 tot we aankomen in San Diego.

Liefs Denise

  • 30 December 2009 - 08:39

    Oma:

    lieveDenise prachtig dit verslag nu zijn we weer helemaal op de hoogte van jou belevenisse veel reisplezier nog oma en opa

  • 30 December 2009 - 10:15

    Sabine:

    Weer leuk om te lezen,
    zal ook meteen een kijkje op die site nemen lijkt me erg interessant.

    Liefs

  • 30 December 2009 - 19:40

    Jeroen:

    Haaai Denise,

    Leuk verslag, ik ben weer op de hoogte. ik wens je veel reis plezier en een goed 2010.

    ps: leuke foto's met je zus en je vader.( ben nog wel benieuwd hoe je het vond dat ze ff langs kwamen.)

    Groetjes,

    Jeroen

  • 01 Januari 2010 - 18:23

    Wilma:

    Hoi Denise,

    Leuk om weer wat reisverslagen van je te lezen.
    Was zeker ook weer een leuke ervaring om oud en nieuw op een schip in ander land te vieren ?
    Wij wensen je een heel goed 2010 en dat je maar nog heel veel van de wereld mag gaan zien.

    Groetjes
    Ron Wilma en Martin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Een levenslange ervaring

Recente Reisverslagen:

27 September 2010

Counting the days!

05 September 2010

Alleen maar Zee!!

05 Augustus 2010

The best of Europe and Africa (part 2)

10 Juli 2010

The Best of Europe

19 Juni 2010

Caribbean
Denise

Na weer 1,5 jaar thuis te zijn geweest heb ik toch besloten weer terug te gaan naar de MV Explorer! Ik zal op 24 april aan boord gaan in Honolulu, Hawaii.

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 4746
Totaal aantal bezoekers 42583

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 29 Maart 2014

Back on the Explorer

09 Augustus 2009 - 12 November 2010

Een levenslange ervaring

24 April 2012 - 30 November -0001

Sailing around the World.. Again!

Landen bezocht: