Konnichiwa! - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Denise Drunen - WaarBenJij.nu Konnichiwa! - Reisverslag uit Yokohama, Japan van Denise Drunen - WaarBenJij.nu

Konnichiwa!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

10 Februari 2010 | Japan, Yokohama

Lieve allemaal,

Ik heb het weer overleefd, 10 dagen op zee.
Ik kan helaas niet zeggen dat dit makkelijke zeedagen waren. Ik begon hem namelijk best wel te knijpen toen ons werd gevraagd alles extra goed te beveiligen vanwege het slechte weer dat we konden verwachten. En slecht was het inderdaad.
Aangezien iedereen (van het management) een beetje gespannen rondliep en ons natuurlijk niks werd verteld, werd het tijd voor wat onderzoek. Na een aantal ‘google’ pogingen kwamen we erachter dat er in Japan een aardbeving is geweest en een zeevulkaan is uitgebarsten. Welke de aanleiding voor de ander is geweest was niet duidelijk, maar hierdoor waren er grote stormen (tyfoon) ontstaan.
Wij kregen dus gigantische golven te voorduren die voor mij gevoel nog 10 keer nadrilden. Je krijgt niet eens de kans zeeziek te worden aangezien je, net als op weg naar Hawaii, de hele tijd bezig bent alles op zijn plaats te houden. Ook slapen lukt niet echt met dit weer kan ik je vertellen.

Door dit alles hebben we een kleine omweg gevaren en kwamen we dus verlaat aan in Yokohama, Japan. Ons plan om een bezoekje te brengen aan Tokyo konden we helaas niet uitvoeren, maar toch heb ik een leuke tijd gehad.

De eerste dag kon ik Yokohama verkennen wat ik helaas de laatste keer dat we hier waren niet kon doen. Kassie, Corika, Luis ( de vervanger van Alfonso) en ik zijn als eerste naar Cosmo world gegaan, een klein attractiepark op 10 minuten afstand van de terminal. Hier hadden we vanuit het reuzenrad ‘Cosmo Clock 21’ een schitterend uitzicht over Yokohama. Gelukkig was het net zo koud als de vorige keer aangezien ik nog steeds geen winterjas heb aangeschaft.
Hierna zijn we naar een shire gaan lopen en hebben we daarna een tempel bezocht. Deze was niet zoals ik verwachte en eerlijk gezecht was het een beetje een zal maar zegge rare tempel. Overal standbeelden van boos kijkende mannen en honden met een rode sjaal om. Niemand kon ons uitleggen wat voor tempel het was, maar aan de sfeer te voelen kon het niet veel goeds zijn.

Hierna op zoek naar de 100 Yen winkel die dus echt niet te vinden is. Hij zou boven de Kentucky moeten zitten, maar helaas zit er hier een Kentucky en McDonals op elke hoek van de straat.
We hebben nog een aardig stukje gelopen en gingen daarna op weg terug naar het schip.
Ik heb lekker aanboord gegeten aangezien restaurants in Japan aardig aan de dure kant zijn en ik toch nog een paar uurtjes slaap nodig had voor ik weer moest werken.

Het was heerlijk om na 10 dagen weer land onder je voeten te voelen en frisse lucht op te snuiven. We hebben deze dag dan ook alles gelopen, wat je een heel nieuw beeld van een stad geeft en je ook nog eens een hoop geld scheelt.

Mijn vluchtgegevens zijn ondertussen bekend en zal ik hier even laten weten voor de genen die geen hyves hebben of die van mij simpelweg niet interesant genoeg vindt om op te kijken.

Op 22 februari vlieg ik om 23:55 van Hong Kong naar Munchen, Duitsland.
Om 05:30 kom ik aan in Duitsland waarvandaan ik om 06:35 naar Amsterdam vlieg.
Ik verwacht op 23 februari om 08:10 op Schiphol aan te komen.

Voor de gene die denk “O, das een korte vlucht” vergeet het maar, want ik heb te maken met een geweldige uitvinding genaamd tijdverschil waardoor ik een gigantische jetlag ga oplopen.

Mijn reis zal in totaal denk ik iets van 12 tot 14 uur duren, dus verwacht aub niet dat ik iedereen meteen de eerste dag kom opzoeken of zal bellen, want zodra ik thuiskom moet ik eerst even mijn innerlijke klok weer op de hollandse tijd zien te krijgen.

Ik zie jullie allemaal over 12 dagen!!!

Liefs,
Denise

  • 11 Februari 2010 - 09:53

    Annefloor:

    Hey Denise,

    Het einde komt steeds dichterbij! Wil je wel snel weer zien hoor als je thuis bent ;).

    Veel plezier nog de laatste dagen en tot snel xx

  • 12 Februari 2010 - 09:32

    Oma:

    lieve Denise maar goed dat wij hier niet alles weten van het slechte weer waarjullie daar in verzeilt raken nu ik het achteraf zo zit te lezen denkik brrr wat eng maar gelukkig is het weer goed afgelopen nou lieverd nog even en je bent weer hier we kijken er met spanning naar uit en tellen de dagen nog een goede reis en tot snel oma en opa

  • 12 Februari 2010 - 10:49

    Sabine:

    Wat spannend zeg!
    Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.

    Liefs

  • 12 Februari 2010 - 20:16

    Ellen:

    sow dan gelukkig is er niks gebeurd
    yeah nog maar een paar dagen :D
    (K)

  • 15 Februari 2010 - 18:21

    Jeroen:

    wat heb je er weer een leuk verslag van gemaakt. Beetje slecht weer kan geen kwaad:D(grapje). Nog veel plezier de laatste paar dagen.

    Groetjes,

    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Yokohama

Een levenslange ervaring

Recente Reisverslagen:

27 September 2010

Counting the days!

05 September 2010

Alleen maar Zee!!

05 Augustus 2010

The best of Europe and Africa (part 2)

10 Juli 2010

The Best of Europe

19 Juni 2010

Caribbean
Denise

Na weer 1,5 jaar thuis te zijn geweest heb ik toch besloten weer terug te gaan naar de MV Explorer! Ik zal op 24 april aan boord gaan in Honolulu, Hawaii.

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 42576

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 29 Maart 2014

Back on the Explorer

09 Augustus 2009 - 12 November 2010

Een levenslange ervaring

24 April 2012 - 30 November -0001

Sailing around the World.. Again!

Landen bezocht: