The Coolest Thing I Have Ever Done In My Life! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Denise Drunen - WaarBenJij.nu The Coolest Thing I Have Ever Done In My Life! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Denise Drunen - WaarBenJij.nu

The Coolest Thing I Have Ever Done In My Life!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

29 Januari 2010 | Nederland, Amsterdam

OH MY GOD!!
Wauwww!!!

Op 28 januari heb ik het echt gedaan. Ik ben wezen skydiven.
Ik heb nog nooit zoiets spannends gedaan in mijn hele leven en het was helemaal geweldig. Het is gewoon niet te beschrijven wat een gevoel dat is.
Echt een super adrenaline stoot gehad waardoor ik 2 uur na het springen nog stond te springen.

Om 08.00 uur ’s ochtends meteen na mijn werk als een speer omgekleed en mijn rugzak gepakt en naar buiten waar de anderen (Chene, Corika, Kassie en Jig) al stonden te wachten. Bleek dat vanwege het slechte weer de vluchten gisteren allemaal waren algelast en deze studenten dus ook vandaag gingen skydiven. Hierdoor hadden ze de tijd waarop we zouden worden opgehaald vervroegt, alleen waren ze even vergeten ons dat te vertellen. Uiteindelijk na 3 telefoontjes werden we om 09.00 uur opgehaald.
Na 3 kwartier rijden kwamen we aan bijhet skydiving center van Pacific Skydiving Hawaii.
Helaas was het door deze omstandigheden voor ons niet meer mogelijk een vlucht te nemen met foto’s en video’s aangezien we dan te lang zouden moeten wachten.
Een van de meiden, Chene, moest om 13.00 uur weer terug zijn om te werken.
We konden wel naar voren worden geschoven op de lijst als we dit zonder foto’s zouden doen. Aangezien we daar toch al waren en ik me er al helemaal toe had gezet om het maar gewoon te doen, hebben we dit aanbod aangenomen. Het scheelde ook weer 100 dollar en wat bleek achteraf zijn we van 14.000 feet in plaats van 8.000 gesprongen. Had ik niet van te voren moeten weten, want dan had ik het echt nooit gedaan haha.

We werden opgesplitst in 2 groepen aangezien we niet met zijn 5en en allemaal een instructeur in het vliegtuig pasten. Ik ben samen met Chene gegaan waar ik echt heel blij om was. We werden aan onze instructeurs voorgesteld en vervolgens mochten we het harnas aandoen en werd ons kort uitgelegd hoe we moesten springen. Armen gekruist voor je houden en wanneer hij het zegt je hoofd achterover op zijn schouder leggen. Wanneer hij je dan op je schouder tikt laat je je handen naast je hoofd vallen.
Heel leuk als je daar vol zenuwen staat en je instructeur als geintje zegt ‘ik zal het deze keer goed doen hoor’ haha. Was toen niet echt om te lachen.
Hier natuurlijk zelf wel een paar foto’s van gemaakt zodat ik toch wel wat had om te laten zien.
Daarna met z’n allen het vliegtuig in waar je allemaal heel dicht op elkaar zit. Dan wordt je super strak aan je instructeur vastgemaakt. Dan gaat het toch echt gebeuren. Stond stijf van de zenuwen, had al iets van 14 uur niet geslapen, maar was op dat moment helemaal wakker. Wij waren als laatste aan de beurt en de meiden voor ons waren echt gigantish aan het schreeuwen wat mij alleen maar banger maakte.
Toen we eenmaal voor de ingang stonden was ik voor een paar seconden ontzettend bang, maar zodra je springt (of hij je dus gewoon uit het vliegtuig gooit) is dat meteen verdwenen. Bij de 14.000 feet zit dus een minuut vrije val die echt ongeloofelijk aanvoelt. Het was helaas heel erg bewolkt, dus land zagen we toen nog niet, maar om zo boven de wolken te zweven is echt een geweldig gevoel. Alsof je echt alles aankan.
Net boven een dikke wolk werd de parachuit opgegooit en moest hij ons door de wolk zien te sturen om te kunnen zien waar we waren. Dit leek echt heel lang te duren en dan zie je uiteindelijk dat schitterende uitzicht op de kust en de bergen.
Aangezien er niet genoeg wind stond om ons helemaal terug naar het veld te brengen zijn wij en chene en haar instructeur in een Poloveld geland. Dus echt een veld waar zie die sport polo spelen. Hij liet me nog even schikken omdat hij dacht dat we ook dit niet zouden halen en we op het strand zouden moeten landen, maar het is ons gelukt.
Dit was echt een geweldige ervaring en ik ben zo blij dat ik het heb gedaan, had het voor geen goud willen missen en er komt zeker een vervolg. Wie weet de volgende keer in Cape Town met een nog mooier uitzicht.

Ik hoop dat ik het een beetje goed voor jullie heb kunnen beschrijven!!

Na dit alles werden we terug naar het schip gebracht en omdat ik nog vol met energie zat en ik toch niet had kunnen slapen zijn Corika, Kassie en ik nog even naar het winkelcentrum gegaan. We hadden 100 dollar bespaard dus die moet ik natuurlijk wel ergens aan uitgeven. En wat is er nou beter om dit te doen dan in de Victoria’s Secret ;)

Nadat de adrenaline was uitgewerkt was ik echt versleten, dus zijn we terug gegaan en heb ik nog even kunnen slapen voor mijn dienst weer begint.

Nu op naar 10 hele lange dagen op zee, maar ik kan mezelf wel weer even opladen voor de laatste 2 weekjes in Japan en China.

Tot mijn volgende verslag,

Love,
Denise

  • 29 Januari 2010 - 17:06

    Aart:

    hey sailor,

    super dat het gedaan hebt weer een geweldige ervaring

    kus

  • 29 Januari 2010 - 17:12

    Kimberley:

    Wauw!

    Meer kan ik niet zeggen.
    Tof dat je dat gedaan heb!

    Liefs Kimberley

  • 29 Januari 2010 - 17:33

    Sabine:

    Stoere meid!

    xxx

  • 29 Januari 2010 - 17:46

    Annefloor:

    Heey Denise,

    Supertof dat je dat gedaan hebt! Wel jammer dat je geen foto's van in de lucht hebt maar van dat geld shoppen is natuurlijk ook niet verkeerd ;). Krijg je alles nog wel mee naar huis??

  • 29 Januari 2010 - 18:14

    Judith:

    Heey

    Waanzinnig dat je het durfde echt te gek,nou wordt het toch aftellen he.Ik zal toch wel blij zijn als ik je weer zie!

    Kus Judith

  • 29 Januari 2010 - 18:57

    Clau:

    Jaloers!!! bijzonder dat het nu wel mocht!of is het niet vert... wel enorm leuk dat jullie het gedaan hebben:D geniet er nog even van!
    liefs

  • 29 Januari 2010 - 20:29

    Ellen:

    egt kikkuh
    (K)

  • 29 Januari 2010 - 21:25

    Oma:

    Denise toch

  • 30 Januari 2010 - 07:22

    Wilma:

    Hoi Denise,

    Wat een lef, super gaaf hoor. Je moet alles één in je leven hebben gedaan.
    Nog even de laatste loodjes geniet nog even.

    Groetjes
    Wilma

  • 30 Januari 2010 - 10:06

    Mama:

    Super gaaf dat je het toch gedaan heb schat vind het helemaal geweldig. je heb al zoveel gedaan en gezien in die 6 mnd. Zie je nu gelukkig snel thuis. Geniet nog even. Kus mama

  • 31 Januari 2010 - 13:19

    Ina:

    Hoi Denise

    Nou je hebt wel weer wat meegemaakt zeg super cool dat je dat durft het zal vast een enorme ervaring geweest zijn voor je

    nou nog even en dan weer lekker naar huis

    groetjes

  • 31 Januari 2010 - 16:37

    Jeroen:

    Hooi Denise,

    Skydiven, jij?. Nee toch, dus wel. Geweldig dat je het hebt gedaan. Nog heel veel plezier en blijf genieten.

    Tot snel,

    Jeroen

  • 31 Januari 2010 - 17:19

    Rene V D:

    Hoi kanjer,

    Ik wist dan je een stoere vrouw was maar zo stoer.
    Geweldig dat je dit gedaan hebt.
    Ik wil dit dus ook al heel lang maar ik heb het lef er niet voor.
    Dus ik ben super trots op jou en dat ik je oompje mag zijn lieverd.
    Je weet ben niet zo'n computer friek maar toen ik dit hoorde moets ik wel even iets zeggen.
    Lieverd nog een paar weekjes en dan zie ik je gelukkig weer en dan wil ik alles van je wereld reis horen .
    Dikke X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Een levenslange ervaring

Recente Reisverslagen:

27 September 2010

Counting the days!

05 September 2010

Alleen maar Zee!!

05 Augustus 2010

The best of Europe and Africa (part 2)

10 Juli 2010

The Best of Europe

19 Juni 2010

Caribbean
Denise

Na weer 1,5 jaar thuis te zijn geweest heb ik toch besloten weer terug te gaan naar de MV Explorer! Ik zal op 24 april aan boord gaan in Honolulu, Hawaii.

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 42571

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 29 Maart 2014

Back on the Explorer

09 Augustus 2009 - 12 November 2010

Een levenslange ervaring

24 April 2012 - 30 November -0001

Sailing around the World.. Again!

Landen bezocht: