Caribbean! - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Denise Drunen - WaarBenJij.nu Caribbean! - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Denise Drunen - WaarBenJij.nu

Caribbean!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

01 Juni 2010 | Barbados, Bridgetown

Hallo allemaal,

Niet te geloven hoe snel de tijd voobij vliegt. Vandaag alweer 2 maanden aanboord.
Nog 5 ½ te gaan, maar als dat zo snel gaat als deze afgelopen maanden ben ik voor je het weet weer lekker thuis. Maar eerst nog even genieten natuurlijk!

Op dit moment zijn we bezig met een 2 weeken cruise door de Caribbean.
Vanochtend aangekomen in Bridgetown Barbados, maar eerst zal ik jullie nog even vertellen over de afgelopen week.

2 dagen na de BBQ ben ik met Alfonso en een van de andere bridge officieren naar het strand gegaan. Daar hadden ze in de zee een gigantisch springkussen dat we natuurlijk moesten uitproberen (niet dat ik een keus had). Als de een sprong vloog de ander eraf dus je kan je misschien wel voorstellen hoe dat eruit gezien moest hebben.
Hierna heerlijk (voor de honderdste keer hier geloof ik) een pizza gegeten en daarna op naar Rum Runners voor een drankje.

De dag erna was onze laatste dag in Freeport, Bahama’s. Gelukkig hadden Alfonso en ik toch nog de kans om voor een paar uurtjes naar lucaya te gaan. We kregen een lift van een van de port officials die aan boord werken. Eerst even langs de apotheek om wat vitamine pillen op te halen. Daarna de bus gepakt naar Lucaya. Hier nog even heerlijk op het strand rond gelopen, leuke foto’s gemaakt en daarna lekker bij de Chinees gegeten. Hier moest ik na 3 weken in de Bahama’s te zijn geweest toch echt het beroemde visgerecht Conch eten en natuurlijk een bahama mamma drinken.

Deze avond om 11 uur vertrokken op weg naar Nassau, Bahama’s waar we de volgende ochtend om 8 uur aankwamen. Dit was de eerste van de 3 meest vermoeiende dagen die ik op dit schip heb gehad. Het was namelijk het begin van de enrichment voyage en dit keer geen jonge studenten, maar ‘oude’ gasten. Ik geloof dat de gemiddelde leeftijd 75 is ;) dus dat vergt een hoop geduld. Mijn schema is nu van 08.00 tot 12.00 in de ochtend en dan 16.00 tot 22.00 uur ’s avonds. Ook als was het heel vermoeiend deze eerste dag in Nassau, ben ik toch ’s avonds wat gaan drinken. Senoir Frogs was iets van 5 minuten lopen dus daar zijn Chene’ en ik heen gegaan waar we met de mannen hadden afgesproken. Ik geloof dat ik een uur of 2 in me bed lag, want niet al te leuk is als om 6 uur je wekker weer gaat, maar was een super avond.
De volgende dag in mijn pauze ben ik zelf Nassau een beetje gaan verkennen. Even naar het Atlantis hotel geweest, maar helaas niet naar binnen gegaan. Daarna een heerlijke starbucks en gelunched bij het Hard Rock Cafe. Echt super benauwd hier dus daarna terug naar het schip voor een douch voor ik weer moest werken.

De 29e aangekomen in San Juan waar ik helaas niet van boord kon vanwege IPM en een inspectie, maar uiteindelijk niet heel erg aangezien het de hele dag zo’n beetje heeft geregend. Op de 30e waren we in Basseterre, St. Kitts. Helaas een zondag en dus niet veel te beleven. Eerst met de mannen lekker naar de KFC en daarna een echt Caribbean biertje. Natuurlijk een magneet voor mezelf gekocht als souvenier en daarna gewoon weer aan het werk. Echt super stil met werken hier. Als de gasten komen is het meestal om te klagen, maar verder eigenlijk niks te doen. Dat wordt weer een boek lezen ;)

Gisteren waren we in Roseaum Dominica waar ik niet van boord kon, omdat ik met Chene’ had geruild. Nu kon zij een paar uurtjes weg en was ik lekker 6 uur klaar, dus dat was heerlijk een filmpje kijken en me bedje in.

Vandaag dus in Bridgetown, Barbados waar ik in 15 minuten van kan genieten. Heerlijk naar het strand denk ik. Ik heb gehoord dat Brandon Beach dicht bij is en je hier lekker wat kan eten. Nu maar eens kijken wie er met me mee kan en anders vermaak ik me ook prima alleen.

Ik hou jullie op de hoogte. Kan ook niet wachten voor de ABC eilanden.
Iemand nog goede ideeen om te doen in Kralendijk, Willemstad en Oranjestad laat het me even weten!

Liefs denise


  • 01 Juni 2010 - 15:54

    Ellen:

    kzag dat je een mailtje stuurde kdenk gelijk lezen
    maar het is weer een geweldig verhaal
    veel plezier nog(K)

  • 01 Juni 2010 - 20:33

    Sabine:

    Heej meis,
    Je hebt weer een hoop meegemaakt!
    Erg leuk om weer te lezen, zal van de week weer beginnen aan een mail.

    X

  • 03 Juni 2010 - 20:17

    Oma:

    hoi lieve Denise leuk om weer een verslag te lezen.wat krijg je toch een hoop te zien ,geweldig het duurt nog wel heel lang voor je het zelf hier kan vertellen he maar de tijd gaat snel morgen gaan wij een week op vacantie met Dick en Wil het word mooi weer dus we hopen dat het heel de week zo blijft nou lieverd nog een fijne verderre reis en een knuffel van ons

    oma en opa

  • 06 Juni 2010 - 15:48

    Jeroen:

    Weer een geweldig verslag. Wat heb je toch weer een hoop leuke dingen meegemaakt.

    Groetjes,

    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Barbados, Bridgetown

Een levenslange ervaring

Recente Reisverslagen:

27 September 2010

Counting the days!

05 September 2010

Alleen maar Zee!!

05 Augustus 2010

The best of Europe and Africa (part 2)

10 Juli 2010

The Best of Europe

19 Juni 2010

Caribbean
Denise

Na weer 1,5 jaar thuis te zijn geweest heb ik toch besloten weer terug te gaan naar de MV Explorer! Ik zal op 24 april aan boord gaan in Honolulu, Hawaii.

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 42564

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 29 Maart 2014

Back on the Explorer

09 Augustus 2009 - 12 November 2010

Een levenslange ervaring

24 April 2012 - 30 November -0001

Sailing around the World.. Again!

Landen bezocht: