Zon, zee, strand! I LOVE THE BAHAMAS - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Denise Drunen - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand! I LOVE THE BAHAMAS - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Denise Drunen - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand! I LOVE THE BAHAMAS

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

20 Mei 2010 | Bahama's, Nassau

Lieve allemaal,

Weer even een update vanuit de heerlijke warme Bahama’s.
We zijn weer bijna 2 weken verder en nog 5 dagen hier te gaan!
Ik heb ondertussen ontzettend genoten van alles en I LOVE THE BAHAMAS.
Het strand en de zee zijn zeker goedgekeurd!

De dag na mijn vorige verslag ben ik er alleen op uit getrokken. Corika was al eerder klaar dus die was al naar het strand gegaan. Ik wilde eerst proberen om met het openbaar vervoer te gaan, maar wilde dat liever niet uitproberen in mijn eentje. Heb dus een (veel te dure) taxi genomen naar Port Lucaya. Daar meteen naar het strand gelopen en dat maakte mij heel erg blij van binnen haha. Gelukkig Corika gevonden, dus heerlijk op het strand gelegen en gezwommen. Daarna hebben we bij de souveniermarkt rondgekeken, maar nog niks gekocht en daarna heerlijk Grieks gegeten.
Niet te laat weer terug, want van dit warme weer en een tijdje op het strand wordt je echt hangerig.

Een paar dagen later hebben Chene’ en ik dan toch eindelijk de bus (is eigenlijk meer een minibusje dus voor iets van 14 personen) gepakt, Corika was al eerder gegaan. Dat scheelt echt een heleboel geld. Voor een taxi betaal je iets van $25 voor met z’n 3en en voor de bus maar $2 per persoon. Je moet dan wel eerst de bus nemen van de port tot Downtown waar we naar de supermarkt zijn gegaan en waar we een tatoo shop hebben opgezocht (wordt hem trouwens niet in de Bahama’s ;)) en vandaar hebben we de bus gepakt naar Port Lucaya. Je bent dus wel wat langer onderweg, maar om elke dag een dure taxi te nemen kan ik me echt niet veroorloven.
Corika was eerder die dag haar telefoon vergeten in een andere bus dus wij een beetje rondvragen of iemand die buschauffeur misschien kend. Geen succes dus wij bij een heel aardig vrouwtje ingestapt om naar Lucaya te gaan. Onderweg zag zij een busje dat waarschijnlijk de gene was die Corika eerder die dag had genomen. Wij waren de enige in de bus dus is ze omgedraaid en super snel die bus achterna gereden. Was echt te gek voor worden, maar super aardig van deze vrouw. Het was jammer genoeg niet het goede busje maar worth the try!

In Lucaya een heerlijke pizza gegeten en toen op naar Rum Runners voor een Pina Colada uit een Cocosnoot! Hier zijn later de mannen ook naartoe gekomen dus was een geslaagde avond. Voor mijn geen nachtwerk zoals veel van jullie wel weten dus heb ik om 11 uur met Deriah (nieuw van de spa) de shuttle bus terug naar het schip genomen.
Dat hebben wij van de Crew Welfare geregeld. We hebben nu elke donderdag, vrijdag en zaterdag avond een shuttle bus van de port naar Lucaya. Hij begint om half 7 en dan elk uur wordt je opgehaald en teruggebracht. Echt super want dat geeft iedereen de kans om even weg te gaan.

18 Mei was echt de beste dag tot nu toe. Voor een of andere reden is echt alles deze dag goed gegaan. Om 3 uur waren Corika, Chene’ en ik klaar met werken. Als een speer omgekleed en naar de bushalte gelopen. We waren er nog niet eens en de bus stopte al voor ons! In Downtown de volgende bus genomen naar Lucaya. Wij wilde deze dag naar Taino beach waar we veel over hadden gehoord, dus vroegen wij de bus chauffeur (dezelfde vrouw van de achtervolging) of zijn wist hoe we daar konden komen. Ze zij dat het niet op haar route was, maar ze ons er wel wilde afzetten.
In Taino beach aangekomen bleek het zwembad waar we naartoe wilde in een resort wat natuurlijk alleen voor gasten is. Wij gevraagd of we geen dagkaart konden kopen, mochten we gewoon naar binnen en daar de hele dag rondhangen. Super want het was echt geweldig. Het is het grootste zwembad op het eiland met een glijbaan waaronder een grot is nagemaakt waarin je een echte bar hebt. Je zit dus aan de bar in het water.
Foto’s volgen! Hier krijg je een klein emmertje met je drankje wat er dus uiteindelijk 4 zijn haha. Hier hebben we ons zo’n beetje de hele middag vermaakt totdat de zon weg begon te trekken. We konden vanuit het resort de ferry nemen naar Lucaya maar deze vaart alleen om het uur. Wij waren net te laat, maar de aardige meneer wilde 3 dames niet 45 minuten laten wachten, dus heeft hij ons even heen en weer gebracht.
Hoe makkelijk kan alles gaan op een dag!.
In Lucaya uiteindelijk heerlijk gegeten en wat gedronken waarna we allemaal echt kapot waren dus maar een taxi naar het schip genomen. Een zeer geslaagde dag.

Gisteravond hadden we een BBQ voor al het personeel voor het harde werk in dry dock. We liggen momenteel trouwens weer in het water waar de rest van het opknap werk wordt gedaan. Van 6 tot 8 was de BBQ daarna het feest. Was echt een super gezellige avond. Lekker gedanst en gek gedaan. Mag ook wel een keertje toch haha.

Vanmiddag hopelijk weer lekker naar het strand en souveniers kopen.
Over 5 dagen varen we naar Nassau waar de gasten voor de enrichment voyage aan boord komen en daarna 3 weken Caribbean.

Tot mijn volgende berichtje!
Liefs Denise

• 20 Mei 2010 - 17:24

Ina:

hoi denise

nou weer een super leuk verslag boek maar vast een maandje in een super de luxe resort voor me lijkt me niet echt vervelend, je hebt weer leuke dingen meegemaakt meid geniet er maar weer van de komende weken want op de Caribbean zal je je zeker ook niet vervelen. dikke kus

• 20 Mei 2010 - 19:28

Oma:

hoi Denise
    we hebben weer genoten van je verslag wat een leuke dingen maak je toch mee hier gaat alles zijn gangetje opa is vandaag voor de zoveelste keer gevallen nu van de fiets maar het is weer goed afgelopen het word een gewoonte dat vallen verder weinig nieuws
    een dikke knuffel van ons oma en opa

• 20 Mei 2010 - 20:32

Annefloor:

Ha Denise,

Het klinkt weer fantastisch allemaal! Ben blij dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Momenteel ben ik bezig met de laatste loodjes van mijn scriptie, dus je begrijpt vast dat ik ook veeeeeeeeeeeeel liever op de Bahama´s zit hahaha ;).

Ik kijk uit naar je volgende verslag :).

Dikke kus

• 21 Mei 2010 - 08:55

Sabine:

Heej meis,

Wat een geweldig verhaal heb je weer geschreven!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Het weer draait hier ook weer wat bij van het weekeind 20 graden.

Groetjes

• 22 Mei 2010 - 11:56

Jeroen:

Haa Denise,

Mooi dat je het zo naar je zin hebt. Inderdaad mag je ook wel een keer lekker feesten, gewoon van genieten. Nog heel erg veel plezier en succes in Nassau en de Caribbean.

Groetjes,

Jeroen

• 23 Mei 2010 - 07:39

Ellen:

eey denise
    wat een leuk verhaal weer
    lkkr hoor zo op het strand hier begint het ook steeds beter te worden
    maar nouw wou ik jouw fotows bekijken en k ken niet meer op je hyves :S
    en kwas sow benieuwd:P
    (K)

• 23 Mei 2010 - 13:09

Oom Dick:

Denise fijn voor jou dat jij het weer naar je zin heeft .Ondertussen zal jij weer aardig bij gbvekleurt zijn met dat heerlijke weer die jij daar hebt. maar hier 1e pinkersdag is het hier ook prachtig weer.Gelukkig maar want anders is het voor ons een hard gelacht.Denise geniet er nog lekker van want zo gauw de nieuwe gasten komen moet er weer hard gewekt worden groetjes oom dick en tante wil