Ensenada, Mexico - Reisverslag uit Ensenada, Mexico van Denise Drunen - WaarBenJij.nu Ensenada, Mexico - Reisverslag uit Ensenada, Mexico van Denise Drunen - WaarBenJij.nu

Ensenada, Mexico

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

24 December 2009 | Mexico, Ensenada

San Diego, USA
Op 14 december zijn we aangekomen in San Diego.
Dit was het einde van de fall voyage dus hier gingen alle studenten van boord.
Ik zelf had de avond ervoor de nacht dienst dus heb gelukkig niks van de drukte en chaos meegemaakt die dag.
Om 12.00 uur een paar collega’s uitgezwaard waaronder Jacqueline, Chene en Claudia.
Gelukkig weet ik dat ik ze allemaal weer een keer zal zien, dus heel emotioneel was het niet. Hierna nog een paar uur geslapen tot Alfonso klaar was met werken om 16.00uur.
We zijn San Diego gaan verkennen, waar het even tussendoor verschikkelijk koud was en ik heb nog steeds geen winterjas gekocht:).
Het enige dat ik deze dag hier wilden doen is winkelen, dus wij opzoek naar het dichtsbijzijnde winkelcentrum. Bleek gelukkig maar 10 tot 15 minuutjes lopen te zijn.
Hier hadden ze mijn 2 ‘nieuwe’ favorite winkels, namelijk Victoria’s Secret en
Forever 21. Hier heb ik nieuw ondergoed gekocht, een paar vesten en 2 nieuwe jurken voor kerst en oud en nieuw. Een hoop geld uit gegeven, maar nog steeds zoveel goedkoper dan in Nederland, dus is het super lekker winkelen.

Daarna lekker makkelijk een pizza gegeten en bevroren en al terug naar het schip gegaan.

Op 16 december zijn we aangekomen in Ensenada, Mexico.
Hier zullen we blijven tot 7 januari en werk ik ’s ochtends van 8 tot 11, dan lunch pause weer van 12 tot 5. Super om om 5 uur gewoon klaar te zijn en buiten lekker te gaan eten of winkelen.
Mijn IPM kleur is veranderd in Groen, we kunnen dus 2 van de 3 dagen naar buiten.

De 17e ben ik met Alfonso Ensenada gaan verkennen, wat een stuk makkelijker is met een spaans sprekende man aan je zijde ;)
Ensenada is weer een hele nieuwe ervaring. Alles is hier ontzettend kleurrijk, een hele hoop kleine winkeltjes overal en echt alles is in de kerststemming wat ontzettend leuk is om te zien. In de hoofd winkelstraat staat een grote verlichte kerstboom en er zijn overal een hoop restaurants en barretjes te vinden.

We zijn deze eerste avond lekker uit eten geweest en al is het eten in al deze landen heerlijk, begin ik nu toch wel heel erg het eten van thuis te missen en dan vooral de o zo slechte frikandellen en bitterballen hahah.
Daarna een beetje rondgelopen om te kijken wat er hier zoals te vinden is.

De volgende de dag zijn we met Corika en Kassie wat gaan drinken.
Na een paar barretjes en disco’s binnen te zijn geweest zijn we beland in Papas en Beer.
Hier hadden ze een soort zang wedstrijd, waar Alfonso aan mee ging doen, helaas had ie niet gewonnen, wij konden niet hard genoeg klappen en juigen ahaha.
Om half 12 weer terug gegaan aangezien Alfonso’s dienst om 12.00 begint en ik ook de volgende dag weer om 8 uuur moet beginnen.

Op 21 december ben ik meteen na mijn dienst even zelf wat dingetjes gaan kopen, aangezien ik ook nog een kerstcadeautje moest halen en ben ik Corika en Kassie tegen gekomen en hebben we een heerlijke en sterke Strawberry daquary (of hoe je het ook spelt) gedronken.
Daarna terug naar het schip, omgekleed, wat gegeten en met Alfonso naar de bioscoop geweest. Was echt een geslaagde avond. We hebben Avatar gekeken, gelukkig engels gesproken, met heerlijke popcorn erbij. Eerste avond dat ik echt het gevoel had dat ik iets normaals deed, dus gewoon even het werk en leven aanboord achter je laten en niet op de klok kijken. Even ontspannen!

Werken is op dit moment ontzettend saai, iedereen is op zoek naar iets om te doen, en de receptie moet nog steeds van 8 tot 8 open zijn, en wij moeten nog steeds 8 uur per dag werken. We zijn dus maar keer op keer alles aan het schoonaken, want al het stempen en knippen en weet ik het wat was al in de eerste 2 dagen gedaan.

Alle kerstcadeaus zijn ingepakt, de decoraties op de deur geplakt en mijn outfit is uitgezocht dus de kerst mag komen.

De avond van de 24e (vanavond dus) hebben we een kerst dinner met daarna een kerstfeest. Eten en drinken zoveel je kan dus zal best een succes worden.

Morgen 1e kerstdag zijn ze hier heel aardig voor ons en hoeven we maar een halve dag te werken. Ik werk van 12 tot 4 dus lekker uitslapen en dan na mijn dienst, ons eigen kerstfeest vieren met een kerstfilm kijken en kerstcadeau’s uitpakken.

  • 24 December 2009 - 22:15

    Annefloor:

    Lieve Denise,
    Ik wens je een hele fijne kerst daar aan boord, is toch weer eens anders dan anders he ;). Ook alvast een gelukkig nieuw jaar.

    Kus

  • 24 December 2009 - 22:20

    Oom Dick:

    Lang gewacht maar toch gekregen. Ik ben blij dat alles goed gaat met jou Het was ook een goede Sint voor jou kado Je vader en je zus op bezoek te gek Denise een fijne kerst en een gezellige jaar wisseling groetjes oom dick en tante wil

  • 24 December 2009 - 23:37

    Aart:

    hey sailor, ik vroeg me al af (en ook mijn collega's op de zaak) waar het vlgende verslag bleef hahaha, geniet o even van Mexico tot gauw dkke kus

    ps doe Corika de goeten van me

  • 25 December 2009 - 04:35

    Kimberley:

    Lieve Denise,

    Ik wens je een fijn kerstfeest toe. Veel plezier met je eigen kerstfeest en hoop dat je leuke kerstcadeau's krijgt.

    Veel liefs Kimberley en Jordi

  • 25 December 2009 - 09:57

    Oma:

    lieve Denise wat duurde het lang na je vorige verslag ik mis in dit verslag wel hoe je het vond dat je pa en je zus zijn geweest jammer want voor ons was het spannend hoe jij zou reageren wij wensen jou een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar oma en opa

  • 25 December 2009 - 19:48

    Ellen:

    eey denise
    fijne kerstdagen
    (K) ellen en patrick

  • 27 December 2009 - 21:35

    Mama:

    Was fijn je te horen met Kerst en dat je het leuk heb gehad. Geniet nog even daar ook van Oud en Nieuw. We horen elkaatr snel.Tot gauw kus mama

  • 28 December 2009 - 16:56

    Sabine:

    Eindelijk weer een verslag om te lezen, meid wat schrijf je toch heerlijk!
    Wat leuk te horen dat je "gewoon" naar de bioscoop bent geweest, nog even en dan kan ik je ook weer bellen om te vragen of je met me mee wil!
    Kerst was erg geslaagd heb ik gehoord! Alvast een gelukkig nieuwjaar toegewenst.

    Liefs

  • 28 December 2009 - 22:01

    Zenaida:

    Hi sweetie pie!

    Ik zie dat je nog lekker onderweg bent. Denk dat je het nog wel naar je zin hebt, dus dat is wel mooi :) Spreek je als je weer in Nederland bent.

    Geniet nog van de laatste paar dagen in 2009!

  • 29 December 2009 - 11:17

    Jeroen:

    Hooooi Denise,

    Fijn dat je weer wat normaals heb kunnen doen. Om ff weer wat te onspannen kan geen kwaad. Ik wens je een gelukkig nieuw jaar en tot in 2010.

    Groetjes,

    Jeroen

    p.s. natuurlijk weer een prachtig verslag.

  • 29 December 2009 - 19:20

    Ina:

    Hoi Denise nou na 2 zenuwslopende dagen en een keizersnee zijn we eidelijk opa en oma van een prachtige kleindochter het viel Pat wel even tegen maar nu is ze er gelukkig we zijn apetrots.
    Jij houdt het nog wel uit daar denk ik , wat een leuk shirt heb je mee laten nemen voor de baby echt gaaf uit afrika.
    Hoe lang blijf je nou nog weg we gaan je nu echt wel missen hoor.
    Veel plezier nog en een hele fijne jaarwisseling.
    Tot volgend jaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Ensenada

Een levenslange ervaring

Recente Reisverslagen:

27 September 2010

Counting the days!

05 September 2010

Alleen maar Zee!!

05 Augustus 2010

The best of Europe and Africa (part 2)

10 Juli 2010

The Best of Europe

19 Juni 2010

Caribbean
Denise

Na weer 1,5 jaar thuis te zijn geweest heb ik toch besloten weer terug te gaan naar de MV Explorer! Ik zal op 24 april aan boord gaan in Honolulu, Hawaii.

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 42561

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 29 Maart 2014

Back on the Explorer

09 Augustus 2009 - 12 November 2010

Een levenslange ervaring

24 April 2012 - 30 November -0001

Sailing around the World.. Again!

Landen bezocht: