Kerst & Oud en Nieuw!! - Reisverslag uit Ensenada, Mexico van Denise Drunen - WaarBenJij.nu Kerst & Oud en Nieuw!! - Reisverslag uit Ensenada, Mexico van Denise Drunen - WaarBenJij.nu

Kerst & Oud en Nieuw!!

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

02 Januari 2010 | Mexico, Ensenada

24 December, Kerstavond

Op deze dag gewoon tot 5 uur gewerkt, maar daarna begonnen de voorbereidingen voor het kerstfeest. Om deze tijd werd het en beetje stressen aangezien ik nog steeds niet had besloten wat ik nouw eigenlijk aan wilde.
Ik had in San Diego een super gave kerstjurk gekocht, maar deze was nogal strak dus ik was niet zeker of ik me hier wel zo prettig in zou voelen, en ik had in Hong Kong een jurk bij de H&M gekocht, maar we hebben natuurlijk ook nog O&N. Je kan je natuurlijk wel voorstellen wat een dilema dit was!! ;)

Ik dus om 5 uur uitgebreid gedouched en noem maar op en toen naar de spa om mijn haren te laten doen door Kassie. Die had het mooi voor me gestyled, dus op naar mijn kamer om kleding uit te zoeken (was toch die strakke jurk geworden) en mijn make-up te doen. Om 7 uur was ik eindelijk klaar, mijn kamer zag er op dat moment niet meer uit vanwege alle kleding die uitgestald om me bed lag, om naar Alfonso te gaan. Daar al lekker een glaasje wijn gedronken en om half 8 waren we klaar om naar het dinner te gaan.

Dit was in de Garden Lounge, een van de gasten restaurants, waar deze avond iedereen mocht komen eten. De officieren hadden een kleine ruimte waar ze ‘natuurlijk’ iets anders te eten hadden. Gelukkig mochten ik en de meiden hier ook eten. Was eigenlijk niet de bedoeling, maar de mannen hadden meteen gezegd dat zij hun vriendinnen mee zouden nemen, dus konden ze het moeilijk weigeren ;).
We hadden heerlijk lam aan het bod, gekookte aardappeltjes en de rest kan ik me eigenlijk niet herrinneren.

Om 9 uur was het dinner afgelopen en zijn we met zijn allen naar de Faculty en Staff Lounge gegaan op deck 7 waar het kerstfeest was. Aangezien ik ook een lid van de Crew Welfare Committee ben, moest ik ook een deel van het programma presenteren.
We hadden namelijk een raffle georganiseerd. In Hawaii hadden ze hiervoor cadeautjes gekocht zoals camera’s, mp3 spelers en 2 laptops die we dan zouden verloten.
De naam van elke crew member zat in de raffle en er waren 23 prijzen om te winnen.
Dit was gratis voor alle crew aangezien het natuurlijk kerst was.
Nouw moet ik zeggen dat ik zowel voor als tijdens het eten en het feestje al aardig wat wijn op had, dus heel erg vond ik het niet om midden in de zaal iedereen een hand te moeten geven. Verder een hele leuke avond gehad zoals jullie misschien op de foto’s ook wel hadden gezien.

Gelukkig hoefden we 1e kerstdag maar een halve dag te werken, van 12 tot 4 dus die kom ik ook wel door. 1e kerstdag port manning. In de ochtend hebben Alfonso en ik elkaar de kerstcadeautjes gegeven. Ik heb echt een super mooie portomonee van Fosil gehad.
’s Avonds na het werk een kerstfilm gekeken en eigenlijk lekker vroeg naar bed gegaan.

Voor de Nlers 2e kerstdag, maar hier betekend de 26e dsu helemaal niks. We zijn Ensenada in gegaan waar we lekker Tacos hebben gegeten en een beetje hebben gewinkeld. Nieuwe werkschoenen gekocht en nog wat kleine souveniers.

De 27e zijn we met Corika en Kassie naar een Chinees buffet restaurant gegaan.
Hier kan je voor iets van 7 dollar onbeperkt eten en frisdrank drinken wat natuurlijk geen geld is en nog best lekker ook.
Daarna wat gaan drinken bij Hussongs, de oudste bar van Ensenada.

De 29e ben ik met Alfonso bij Mango Mango gaan eten. Hier hadden we een grill voor 2 personen besteld en dan krijg je dus ook een hele grill op tafel. Ondertussen was er in de bar Karaoke wat wel heel gezellig was om te zien. Het is hier nog steeds ontzettend koud, dus na het eten maar weer lekker terug naar ons warme schip.

De volgende dag was het de bedoeling te gaan souvenier shoppen wat helaas niet echt is gelukt. De meeste winkels zijn al gesloten als wij eindelijk klaar zijn met werken en omkleden om naar buiten te gaan.
We hebben wel wat leuke souveniers gezien, maar zijn nog een beetje aan het rondkijken en hebben nog even de tijd om wat dingetjes te kopen. Daarna weer lekker bij de Chinees gaan eten.

Op oudjaars avond hadden we hier, net als met kerstavond, een dinner en feest.
Dit keer mij H&M outfit aangehad. Heerlijk biefstuk met rijst gegeten en Churros als toetjes. Daarvan heb ik er hier in Ensenada al een paar super lekkere op met allerlei soorten vulling, echt smullen.

’s Avonds het feest in de Faculty en Staff Lounge, dat op zich wel heel gezellig was. Natuurlijk geen Oud en Nieuw dat we thuis vieren met heerlijke toastjes zal, paling en garnaaltjes. Tegen de tijd dat het 12 uur was was ik echt helemaal gesloopt.
Aangezien Alfonso moet werken om 12 uur ben ik ‘stieken’ de brug opgegaan en hebben we samen naar het vuurwerk gekeken. Zeker geen vuurwerk zoals we dat thuis zijn gewend maar wel een nieuwe ervaring om oud en nieuw in Mexico te vieren, al is het dan wel op een schip. Volgens mij was Ensenada best saar met oud en nieuw, maar aangezien in port manning was kon ik dat toch niet ervaren, dus ben ik lekker vroeg me bedje in gedoken. Is hier toch niet zo’n beleving als thuis. Ik was meer blij toen het bij jullie (bij mij 3 uur ’s middags) middernacht en dus nieuwjaar was.

Op nieuwjaars dag hoefden we weer maar lekker een halve dag te werken, maar had ik niet echt de behoefde weg te gaan. Als je eenmaal de mogelijk hebt om 2 van de 3 dagen de stad in te gaan, is een dagje binnen zitten en tv kijken toch ook wel heel lekker.

Vandaag, 2 januari, zijn we weg van Ensenada gevaren om wat grey water zoals ze dat noemen (dus gewoon rioolwater) in zee te dumpen. We komen vanavond om half 9 weer terug en hebben dan de opening van de Officers and Staff Mess, waar wij dus altijd eten.
Ze hebben deze helemaal verbouwd in een recreatie ruimte met een bar waar we ’s avonds ook wat kunnen drinken en muziek luisteren.
Dit waren mijn verhalen weer voor 2009.
Het jaar is zo ontzettend snel gegaan. Ik heb me rijbewijs gehaald, stage gelopen, ben geslaagd voor de middelbare hotelschool en ben nu al bijna 5 maanden van huis weg en ben daarmee ontelbaar vele nieuwe ervaringen rijker.

Een onvergetelijk jaar en nu maar hopen dat 2010 net zo goed of nog beter mag worden.

Goede voornemens? Genieten!!!!!. Jullie?

Liefs Denise

  • 03 Januari 2010 - 09:12

    Kimberley:

    Ik heb ook nog een goed voornemen. Meer met zn vieren afspreken om leuke dingen te doen als je terug bent:D

    Groetjes Kimberley

  • 03 Januari 2010 - 10:13

    Oma :

    lieve denise wat is dit genieten van jou verhalenhet is of wij het ook een beetje meemaken hier was het met oude jaar hetzelfde als altijd veel lawaai de hele dag en in de avond en nacht heel veel vuurwerk wel veel mooier als anders zaterdag hebben wij elkaar allemaal gezien op de verjaardag van Danielle en nu gaan we aftellen tot jij er weer ben nou lieve meid tot de volgende keer oma en opa

  • 03 Januari 2010 - 10:26

    Jeroen:

    Absoluut is genieten een prachtig voornemen voor het jaar 2010, er zijn er natuurlijk veel meer, maar om er ff op 1 terug te komen vind ik nu voldoende. Blijf genieten van de reizen die je nog gaat maken. We zijn alvast begonnen met aftellen.

    Hopelijk tot snel,

    Jeroen

  • 03 Januari 2010 - 12:15

    Clau:

    Hey klinkt allemaal erg gezellig! Kijk nu al uit naar de feestjes die gehouden gaan worden in de nieuwe staff mess;) Mijn 2009 was gelijk aan die van jou en mijn voornemen precies hetzelfde;) Geniet ervan!

  • 03 Januari 2010 - 17:46

    Ina:

    Hoi Denise Nou een heel gelukkig en ngezond nieuwjaar gewenst voor jou en je vriendje, hoop voor je dat je weer zo'n super jaar krijgt als 2009 voor ons kan het natuurlijk ook niet meer stuk met zo'n heerlijk klein prinsesje in ons midden ben nu al niet meer weg te slaan bij haar ze is echt zo schattig en lief en natuurlijk het mooiste babytje dat er bestaat!!!!!!!!!!!!!!!
    Nou meid wachten nu tot je thuiskomt dan kan je haar bewonderen veel reisplezier nog en tot volgende maand. groetjes van theo en ina

  • 04 Januari 2010 - 14:39

    Ome Rence :

    Hoi Denise
    Ik begin zo een beetje stik jaloers te worden op jou. Misschien wordt het weer tijd dat ik mijn monsterboekje te voorschijn moet halen (heb ik nog steeds). Mijn hart gaat gewoon weer open naar de zee. Maar lieverd ze zitten niet te wachten op een oude man. Meisje geniet met volle teugen. Eens komt er een dag dat dat niet meer kan en dan heb je iets prachtigs om op terug te kijken. Hé doe die vriend de groeten. Bay en tot ziens.

  • 04 Januari 2010 - 15:28

    Oom Dick:

    Denise gelukkig en een gezond 2010.en een goede reis verder .Als ik het goed leest (tussen de regels) heb jij veel pijlen gezien zowel vuurwerk en van Amor Denise verder hoop ik dat alles goed met jou en tot het volgende schrijver van jou groetjes wil en dick

  • 11 Januari 2010 - 19:01

    Judith:

    Hey Denise

    Wat een leuk verslag weer zeg,nou je hebt 2009 wel heel gaaf afgesloten!Geniet nog effies van de laatste weken en tot snel!

    Kus Judith


  • 12 Januari 2010 - 20:52

    Mama:

    hey lieverd je verslag is heel erg leuk geschreven weer. Geniet nog even ben wel aan het aftellen nu om je te zien het schiet al op. Doe alfonso de groeten, hebben Jaqeline weer gezien ze is hier geweest was heel gezellig je ziet de fotos wel. Tot snel veel liefs van mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Ensenada

Een levenslange ervaring

Recente Reisverslagen:

27 September 2010

Counting the days!

05 September 2010

Alleen maar Zee!!

05 Augustus 2010

The best of Europe and Africa (part 2)

10 Juli 2010

The Best of Europe

19 Juni 2010

Caribbean
Denise

Na weer 1,5 jaar thuis te zijn geweest heb ik toch besloten weer terug te gaan naar de MV Explorer! Ik zal op 24 april aan boord gaan in Honolulu, Hawaii.

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 42574

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 29 Maart 2014

Back on the Explorer

09 Augustus 2009 - 12 November 2010

Een levenslange ervaring

24 April 2012 - 30 November -0001

Sailing around the World.. Again!

Landen bezocht: