Captain's Dinner ;) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Denise Drunen - WaarBenJij.nu Captain's Dinner ;) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Denise Drunen - WaarBenJij.nu

Captain's Dinner ;)

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

10 April 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo Allemaal,

De eerste week is echt voorbij gevlogen.
In Cape Town heb ik het zoals altijd ontzettend naar me zin gehad. Het is daar echt geweldig. We zijn een avond met een groepje lekker wezen eten en drinkeN. Alles is op 5 minuten lopen van het schip dus ideaal.
De laatste dag ben ik met Kassie naar het kasteel van goede hoop geweest (Castle of Good Hope) dat is 15 minuten met een taxi vanaf het schip.
We hadden een paar uurtjes dus besloten ook het kasteel van binnen te bekijken. Je kan helemaal naar boven op de kasteel muren waarvan je een schitterend uitzicht hebt op de tafelberg (Table Mountain).
Daarna nog even wat laatste boodschappen zoals schampoo aangezien ik dat na Cape Town pas weer in America kan kopen. Ik ben namelijk niet van plan dat in Ghana of Brazilie te doen.

Ik heb het op het werk heel erg naar mijn zin. De diensten zijn goed en het is weer een leuk team (Vooral Chene’ en ik haha ) Altijd lachen!

Daarnaast ben ik heel sportief bezig. We, Chene’, Juliana, Corika en ik, gaan elke avond van 21.00 tot 22.00 sporten!! Ja jullie lezen het goed. Een half uurtje Cardio en daarna gewichten want ik moet van die chicken wings af haha. Dalijk lekker warme landen dus dan moeten we wel mooi strak in onze jurkjes en bikinies passen ;). Ook voelt het wel super om een beetje in beweging te zijn. Veel beweeg je natuurlijk niet op het schip, niks is langer dan 5 minuten bij je vandaan.

Wat me nu trouwens was overkomen!! Ik werd een paar dagen geleden uitgenodigd voor het zogenoemde Captain’s Dinner. Dit is een dinner met de kapitein en zijn belangrijke officieren zoals de Chief Engineer en de Hotel Director. Die nodigd dan allemaal gasten uit zoals leraren. Nu waren ik en 2 offieciers ook uitgenodigd, maar die hadden een veel hogere functie dan ik heb. Ik voelde me heel vereerd aangezien dit de eerste keer is dat hij ook ‘ander’ personeel uitnodigd. Ik kreeg van de hotel director een hele lijst op voor mijn uniform van die avond. Zwarte rok met lange blouse een een sjaaltje. Dit wist ik pas een dag van te voren, dus ik alles opgehaald en naar de kleermaker gebracht. ’s Avonds netjes mijn make up gedaan en Juliana en Chene’ hebben mijn haar gedaan.
Al zeg ik zelf zag dat pakje er niet heel slecht uit hahah.
De avond was super!! We hadden 4 gangen met super lekkere gerechten, de gasten waren heel gezellig EN ik zat bij de capitein aan tafel. Wie had dat ooit gedacht. Ik dus helemaal zenuwachtig, maar ik heb een hele gezellige avond gehad.

De volgende de dag was ietsje minder aangezien om 5 uur de wekker weer vrolijk afging.

Morgen komen we aan in Ghana waar ik niet veel van boord zal gaan. Het is er best gevaarlijk en van de vorige keer weet ik dat de stad iets van een uur rijden is waarvoor mijn pauze helaas niet lang genoeg is.

Zoals jullie kunnen horen heb ik het super naar mijn zin en absoluut geen spijt dat ik weer ben gegaan. Jullie horen weer snel van me.

Liefs Denise


  • 10 April 2010 - 15:57

    Sabine:

    Leuk om zo snel alweer van je te horen!
    Het doet me goed te horen dat het zo goed met je gaat en je het zo naar je zin hebt.

    Liefs Sabine

  • 11 April 2010 - 08:29

    Oma:

    lieve schat wat geweldig dat het zo goed met je gaat wat goed dat je bij dat diner mocht zijn we gaan nog naast onze schoenen lopen zo trots zijn we op jou jou verslagen maken het het missen van jou toch wat makkelijker een dikke knuffel van oma en opa

  • 11 April 2010 - 11:34

    Pat, Vin En Joënna:

    HAay meid,

    wat leuk allemaal weer zeg!!!
    En gelukkig heb je het weer zo naar je zin!
    Nou ik vind het weer geweldig om al je verslagen te lezen hoor haha ik hou het helemaal bij...
    Nog heel veel plezier en tot je volgende verslagje...
    Kus van ons

  • 24 April 2010 - 14:59

    Rick:

    Hey denise,
    Wat leuk dat je met de kapitein mocht eten...
    Hopelijk gaat alles goed daar :P Groetjes

  • 27 April 2010 - 16:31

    Jeroen:

    Heey Denise,

    Was ik bijna vergeten hier wat neer te zetten. Leuk verhaal weer en zit je al weer een beetje in het ritme?

    Groetjes

    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Een levenslange ervaring

Recente Reisverslagen:

27 September 2010

Counting the days!

05 September 2010

Alleen maar Zee!!

05 Augustus 2010

The best of Europe and Africa (part 2)

10 Juli 2010

The Best of Europe

19 Juni 2010

Caribbean
Denise

Na weer 1,5 jaar thuis te zijn geweest heb ik toch besloten weer terug te gaan naar de MV Explorer! Ik zal op 24 april aan boord gaan in Honolulu, Hawaii.

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 42566

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 29 Maart 2014

Back on the Explorer

09 Augustus 2009 - 12 November 2010

Een levenslange ervaring

24 April 2012 - 30 November -0001

Sailing around the World.. Again!

Landen bezocht: