Amazing Brazil - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Denise Drunen - WaarBenJij.nu Amazing Brazil - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Denise Drunen - WaarBenJij.nu

Amazing Brazil

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

26 April 2010 | Brazilië, Salvador

Lieve allemaal,

Ik heb gewoon geen worden om Brazilie te beschrijven!
Het is hier ongeloofelijk mooi, zon, zee, strand en nog zoveel meer.
Om de honderd meter vindt je hier wel een schitterende oude kerk, tientallen gekleurde huisjes, een monument of een fontein.

Op 21 april zijn we aangekomen in Salvador, Brazilie.
’s Ochtends veel te vroeg mijn bedje uit om de aankomst te kunnen vastleggen.
Daarna kon ik heerlijk rustig aan doen, filmpje kijken, mijn kamertje opruimen, om om 2 uur te beginnen met werken.
Helaas ben ik de tweede dag hier niet weggegaan, dus de derde dag ben ik voor het eerst Salvador gaan verkennen.
Samen met Alfonso (Ja, hij is terug en natuurlijk een van de redenen waarom ik het hier zo geweldig vind ;)) ben ik naar de markt geweest, waarvandaan we de lift (een gigantische lift die iedereen van het nieuwe gedeelte naar het oude gedeelte van de stad brengt) naar het oude gedeelte hebben gepakt. Hij was hier al eens eerder geweest en heeft mij alle mooie plekjes laten zien. We hebben van het schitterende uitzicht genoten, alle kleine kleurrijke straatjes verkend en heerlijk wat gedronken voor we weer terug naar het schip moesten.
De vierde dag in brazilie ben ik met Kassie souveniers gaan shoppen.
We zijn weer naar de markt gegaan waar je van alles en nog wat kan aanschaffen.
Hier heb ik wat leuke souveniers (voor mezelf ;)) en een tweepersoons hangmat gekocht.
Mam, deze stuur ik naar je toe vanuit Barcelona, of je moet hem met een lege koffer ergens willen komen halen haha :)
Toen ik die avond klaar was met werken om tien uur ben ik met Chene’ naar de vuurtoren gegaan om daar met Corika en Nani een pizza te gaan eten. Hier had ik namelijk echt al weken trek in. Alleen een beetje jammer dat we gigantisch zijn opgeligd door de taxichauffeur die leuk rondjes bleef rijden.
Vandaag, de laatste dag hier, zijn Corika en ik voor lunch richting het strand gegaan om hier heerlijk wat te eten en te drinken en te genieten van het windje en uitzicht.
Daarna even naar het winkelcentrum waar ze dus gewoon de C&A hebben haha. Hier nog een leuk strand jurkje en slippers gekocht.
Toen was ook het geld op dus maar besloten om terug naar het schip te gaan, aangezien ik ook weer om 2 uur moest werken.

Nog 2 uurtjes te gaan en dan weer klaar voor vandaag, maar morgen gaat om 5 uur ’s ochtends weer de wekker om om 6 uur weer fris en fruitig achter de receptie te zitten.
Dit is nu dus mijn nieuwe werkschema.
Zeedagen: 06:00 – 15:00
1e dag in port: 14:00 – 22:00
Port dagen: 08:00 – 14:00 18:00 – 22:00
Laatste dag in port: 14:00 – 00:00

Veel verschillende diensten dus, wat ik echt helemaal niet erg vind. Lekker afwisselen, maar wel verwarrend haha.
Ik hoop jullie allemaal weer op de hoogte te hebben gebracht.
Het is hier echt geweldig en zeker een land om aan mijn lijstje toe te voegen van landen om (nog een keer) te bezoeken.

Nu 9 lannngeeee zeedagen waarna we aankomen in Fort Lauderdale, USA.
Hier zullen we helaas maar 2 dag blijven en dezelfde avond nog doorvaren naar de Bahama’s voor dry dock.
Hier blijven we 3 heerlijke lange weken om aan mijn kleurtje te werken!
Zodra ik hiervan het adres heb zal ik dat naar jullie sturen, voor als jullie mij wat heerlijke Nederlandse lekkernijen willen sturen ;) Of een kaartje is ook altijd leuk.

Ik zal niet zeggen tot snel, want het duurt nog wel even voor ik weer thuis ben.
Maar in ieder geval tot mijn volgende verhaaltje.

Liefs Denise

  • 26 April 2010 - 07:24

    Sabine:

    Leuk om weer een verslag van je te kunnen lezen.
    Ik denk aan je!

  • 26 April 2010 - 07:44

    Oma:

    wat een mooie ervaring weer je hebt al meer gezien van de wereld dan wij allemaal bij elkaar leuk dat Alfonso er ook weer is al weet ik niet of hij nou echt JE vriend is of EEN vriend maar lieve schat nog heel veel fijne evaringen gewenst door ons en tot volgende keer
    oma en opa

  • 26 April 2010 - 20:52

    Pat, Vin En Joënna:

    Haay meid,

    ohw gelukkig is hij er weer:D Super leuk!!!
    En geen gekke dingen doen he Denis, niet dat je ineens met een dikke buik terug komt hahaha..
    Nou nog heel veel plezier en tot je volgende leuke verhaaltje.
    Echt leuk om iedere keer wat van je te horen.

    Werkse en zonse natuurlijk..

    Kus van ons

  • 26 April 2010 - 20:53

    Pat, Vin En Joënna:

    Ohja en ik kom lekker een keer in het hangmatje liggen hoor, heerlijkkkk!

    X

  • 27 April 2010 - 16:36

    Jeroen:

    Heey Denise,

    Zo te lezen heb je het hartstikke naar je zin. Die Nederlandse lekkernijen moet denk ik wel lukken :D. Blijf er van genieten en tot je volgende verslag.

    Groetjes,

    Jeroen

  • 28 April 2010 - 09:05

    Oom Dick:

    Denise als ik zo leest denk ik waar jij eens een keer carnaval gaat vieren.met al die moois die je daar vindt.Met al die dagen varen zie jij genoeg water en dan ben jij bkij dat je weer land voelt onder je voetenVerder vind ik het voor jou fijn dat je het weer naar je zin en dat Alfonso zich ook bij jou gemeld heeft Nu Denise ik hoop verder dat het goed gaat met jou en tot horens groetjes dick en wil

  • 28 April 2010 - 16:37

    Judith:

    Heey Denise

    Tof verhaal weer en fijn dat je het weer naar je zin hebt.Enne je zegt het maar hoor, wil die hangmat best komen halen ergens!Haha

    Kus Judith

  • 28 April 2010 - 18:10

    Danielle:

    Heeeee Denise
    Leuk verslag weer!
    Kijk uit naar je volgende verslag.
    Veeeeel plezier nog verder!

    lief Je nicht

  • 02 Mei 2010 - 15:44

    Rene:

    Hoi lieve Denise,
    Wat een leuk verslag over Brazil.
    Ben niet snel jaloers maar als ik dit lees ben ik dat wel een beetje.
    Maarja je moet ook kei hard werken dus je verdient dit ook.
    Als je straks weer terug bent heb je de ervaring van je leven en kan je zeggen dat je bijna de hele wereld hebt gezien.
    Ook leuk dat je vriend er weer is en hoop dat je nog heel veel leuke dingen met hem zal beleven!
    Nou wijfie nog heel veel plezier en hoop dat je nog veel meer mooie plekken zal zien en ontdekken.

    Dikke X je oompje Rene

  • 02 Mei 2010 - 18:20

    Annefloor:

    Hey Denise,

    Leuk dat Alfonso er weer is! Hoe lang blijft hij?
    Lekker dat jullie 3 weken op de Bahama's zitten, je zal vast heerlijk bruin worden ;).

    Succes met je gekke diensten ;)

    dikke kus

  • 04 Mei 2010 - 12:38

    INA:

    Hoi Denise

    Wat weer een heerlijk verhaal over brazilie,ben jaloers op je en al er zeker een keer heen gaan veel vaarplezier nog en een dikke kus van ons .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Salvador

Een levenslange ervaring

Recente Reisverslagen:

27 September 2010

Counting the days!

05 September 2010

Alleen maar Zee!!

05 Augustus 2010

The best of Europe and Africa (part 2)

10 Juli 2010

The Best of Europe

19 Juni 2010

Caribbean
Denise

Na weer 1,5 jaar thuis te zijn geweest heb ik toch besloten weer terug te gaan naar de MV Explorer! Ik zal op 24 april aan boord gaan in Honolulu, Hawaii.

Actief sinds 13 Juni 2009
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 42575

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2013 - 29 Maart 2014

Back on the Explorer

09 Augustus 2009 - 12 November 2010

Een levenslange ervaring

24 April 2012 - 30 November -0001

Sailing around the World.. Again!

Landen bezocht: