Bahama's - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Denise Drunen - WaarBenJij.nu Bahama's - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Denise Drunen - WaarBenJij.nu

Bahama's

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg Denise

09 Mei 2010 | Bahama's, Nassau

Hallo lieve allemaal,

De afgelopen 9 zeedagen zijn echt voorbij gevlogen. We hadden goed weer dat een hoop scheelt. Eigenlijk helemaal niet veel gedaan, dus niks bijzonders over te vertellen.
Op 5 mei zijn we aangekomen in Ft. Lauderdale, Florida, USA.
Dit was de departure dag voor deze voyage dus een van de drukste dagen voor ons.
We hadden niet zo zeer een hoop te doen, maar de hele receptie staat vol met gillende studenten die zo snel mogelijk het schip af willen.
Ik werkte van 08:00 tot 14:00 uur, daarna als een speer omkleden en het schip af.
Samen met Yvonne van de campus store en Anna van de receptie naar Aventure Mall geweest. De duurste taxi die ik ooit heb genomen, maar je moet er wat voor over hebben om te kunnen winkelen bij een van de leukste winkels namelijk Forever 21.
In het winkelcentrum hadden we afgesproken elkaar na een paar uur weer op te zoeken, dus kon ik op mijn gemakkie winkelen. Ik ben de winkel geloof ik wel 3 keer rond geweest, pashokje in en uit, maar op eengegeven moment moest ik echt naar de kassa anders had ik daar nog wel een uur kunnen blijven.
Me moeder heeft altijd gezegd dat je je eerste salaris lekker mag opmaken, en aangezien dit een nieuw contract is vond ik dat nu ook wel van toepassing en het is me ook aardig gelukt. Super leuke nieuwe kledig aangeschaft. Vraag me aub niet hoe ik dat allemaal thuis krijg, dat zie ik over 6 maanden wel weer eens!
Daarna (natuurlijk) even bij de Victoria’s secret langs geweest. Had namelijk ook een hele waslijst gekregen van de dames aan boord die geen tijd hadden om van boord te gaan. Daar niet al te veel gekocht, aangezien ik nog een paar keer terug kom in de US.
Na bij de supermarkt en drogisterij nog wat te hebben ingeslagen voor een heel weeshuis een taxi naar het schip gepakt.
Bepakt en bezakt kwam ik weer aan op het schip, gelukkig met genoeg tijd voor een douche aangezien het hier ook aardig warm was.
Daarna gewerkt van 20:00 tot 00.00 en de volgende ochtend weer heerlijk om 06:00 uur achter de receptie.

Om ongeveer 8 uur op 6 mei zijn we aangekomen in de Bahama’s voor dry dock. Gelukkig heb ik hier een paar leuke foto’s van kunnen maken. Het duurt alleen de hele dag om het water uit de tank te laten lopen dus daar had ik het geduld niet voor.
Die dag gewerkt tot 14:00 uur, maar al werk gedaan waar we iets van 3 dagen voor hadden. We moeten de projecten die we hebben een beetje verspreiden over 3 weken, vandaar dat ik dit verhaal nu ook aan het typen ben in de baas zijn tijd.

Nou klinkt het natuurlijk geweldig, 3 weken in de Bahama’s, iedereen denk zon, zee, strand, maar ik vond het de eerste paar dagen dus alles behalve geweldig.
In mijn kamer had ik geen water of electriciteit dus moest de helft van de crew verplaatsten naar een passagiers kamer wat ik helemaal niks vind. Je hebt niet je eigen spulletjes bij de hand. Daarnaast valt de hele tijd de airco op het schip uit dus soms zweet je je kapot en daarna is het weer super koud. Valt echt niet aan te wennen. Bovendien is het net als het afgelopen december was in Mexico net een spook schip. Om stroom te besparen zijn alleen de noodlichten aan, dus het halve schip is donker haha.

De 2e dag hier heeft Jim me meegenomen naar de pier. Liep ik daar met mijn werkoverall, veiligheids schoenen en helm. Wat een gezicht haha.
Echt een super ervaring om onder z’n gigantisch schip te lopen.
Een paar van de leukste foto’s staan op hyves dus even kijken!

Gisteren is mijn beeld van de Bahama’s gelukkig positief veranderd.
Ik heb tot 6 uur gewacht tot Alfonso klaar was met werken. Gelukkig staan er taxi’s buiten de poort dus wij op weg naar Port Lucaya wat ongeveer 20 minuten rijden is.
Daar hebben we de meiden ontmoet en hebben we heerlijk een pizza gegeten en wat gedronken. Daarna zijn Alfonso en ik een beetje gaan rondkijken, even naar het Casino geweest (snap ik dus allemaal niks van, maar was gezellig) en toen nog even terug gegaan naar meiden voor en drankje. Niet te laat weer naar het schip teruggegaan want Alfonso moest weer werken en ik was echt kapot (waarcshijnlijk van het niks doen de hele dag ;)) Het is super lekker weer buiten dus kon eindelijk mijn blauwe zomerjurk weer aan (heb ik NL niet vaak kunnen doen) en het is hier ontzettend gezellig. Ben nog niet bij het strand wezen kijken, maar schijnt ook helemaal super te zijn, dus ik vermaak me hier wel.

Ik zet hieronder even de adressen voor degene die mij een kaartje willen sturen.
Niet verplicht, maar altijd welkom!!

MV EXPLORER, TAV Denise van Drunen, Asst. Purser

TF Marine INC.
1001 North America Way
Suite 213
MIAMI, FL. 33132 USA

Ik zal wat zon jullie kant op sturen!
PS. Mam, Fijne moederdag!!

Liefs Denise

• 09 Mei 2010 - 18:35

Oma:

lieve denise.je verslag net gekregen ook een mooie foto van jou met de broer van jolanda. en ook de andere fotos op hyves wat een belevenisse toch allemaal er zullen heel wat mensen zijn die jou benijden.geweldig weer opa zit ook mee te lezen hij is heel trots op je nou lieve meid fijn weer wat te hebben gehoord dikke knuffel van ons tot het volgende verslag

• 11 Mei 2010 - 16:51

Jeroen:

Heey Denise, inderdaad als ik aan de Bahama's zou denken dan zou ik ook zeggen: zon, zee en strand. Maar zo zie je maar schijn bedriegt. Gelukkig heb je nu wel een positief beeld ervan. Super verslag heb je weer gemaakt.

Kaartje wordt geregeld.:D

Groetjes,

Jeroen

• 15 Mei 2010 - 06:51

Ina:

Hoi Denise
    Wat weer een leuk verslag om te lezen je hebt weer een super bestemming om te verkennen en lekker te zonnen hier alles goed de kids groeien hard en denley begint nu ook lekker te lachen een heerlijk ventje en joenna is ook een heerlijk wijffie alleen maar genieten voor opa en oma nou meid tot het volgende verslag groetjes van ons.